Motorsåg och handhållet

Jonsered 510SP

4 inlägg 2857 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Jonsered 510SP

HnrkErkssn  
#396037 Hej!
Har skaffat en reservdelssåg till en annan 510SP som börjat gå lite illa.
Nu verkar reservdelssågen rätt fräsch, förutom gummiupphängningar etc, så jag tänker försöka få fart på den.
Den startade när jag gav den en sup i förgasaren, och jag har konstaterat att impulsledningen är paj.
Har skaffat vanlig slang som jag ska testa med. (är medveten om det där med skarp böj så tänker lösa det på något bra sätt)
Tyvärr råkade jag ha av en vinge på svänghjulet när jag mekade.
Är det någon som har ett bättre begagnat svänghjul tro? Eller är det lugnt att köra med en trasig vinge?
Gällande cylinderfotspackning, går det att få tag på en sådan eller fungerar det lika bra med enbart loctite?
Om det inte räcker men ny impulsledning så får det bli en förgaasarrenovering också.
Går det att få tag på renoveringssats till den? (Tillotson HK 23 E tror jag)

Hälsar Henke



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Jonsered 510SP

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#396045 Var i landet finns du?

HK membransatser finns fortfarande och se till att du inte får en knyck på impulsledningen.

Användarvisningsbild

Re: Jonsered 510SP

HnrkErkssn  
#396049 Hej!
Finns i Nyköping.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Jonsered 510SP

totte  
#396343
HnrkErkssn skrev:Eller är det lugnt att köra med en trasig vinge?


Det är lugnt, om du vill vara riktigt petig så karvar du bort lika mycket på motstående vinge, så har du perfekt balans. Påverkan på luftflödet av ett par vingar borta är försumbar.

Bästa sättet med impulsslangen, en tunn spiralfjäder som antingen passar inuti slangen eller utanpå.

Cylinderfotspackning kan du göra av packningspapper. En bit tunn papp från nån förpackning går lika bra.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).