Skördare

Öppna apt-filer

4 inlägg 3655 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Öppna apt-filer

skogsjan695xl  
#392866 Nån som vet om det finns nått program man kan ladda ner utan att behöva ha licens till att öppna och skapa aperingsfiler.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Öppna apt-filer

Fredrik Reuter  
#392885 Hej,
Skapa apt-filer är nog svårt utan att betala en ansenlig summa...
Du kan väl köra Timan eller aptan i demoläge, det är en möjlighet om du vill se apt-filer.

För typ 5 år sedan trixade jag lite med detta men tyvärr blev det inte något färdigt av det. Hade en idé att man skulle kunna ladda upp apt-filer till skogsforum och sedan få ut information på ett bra sätt.

Om du testat att öppna i ex Anteckningar eller Notepad så ser man att det inte är helt logiskt uppbyggt utan det behövs en konvertering för att få det läsbart.

Användarvisningsbild

Re: Öppna apt-filer

skogsjan695xl  
#392889 Har inte provat att öppna i nått annat program.
Det finns MaxiA till skördaren men det är inte inlagt i datorn.
Programmet finns på ett usb för installation men det krävdes ett maskinid för att aktiva maxiA.
Det kostar tydligen en del att få det.
Om ingen här som kör med maxiA vill dele med sig av sin kod.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Öppna apt-filer

kjetilroeste  
#392956
skogsjan695xl skrev:Har inte provat att öppna i nått annat program.
Det finns MaxiA till skördaren men det är inte inlagt i datorn.
Programmet finns på ett usb för installation men det krävdes ett maskinid för att aktiva maxiA.
Det kostar tydligen en del att få det.
Om ingen här som kör med maxiA vill dele med sig av sin kod.


Går ikke ann å dele koden til maxiA... Man må ha samme maskinID for at dette skal fungere. Legger man inn maxiA på 2 forskjellige pcer, så får man 2 forskjellige maskinIDer.

Men Fredrik, denne ideen din du nevner som ikke ble noe av.... Skulle tro det er lettere å få til med stanford2010 filer, istedet for gamle apt? Stanford2010 er jo xml basert.
Jeg kjører 90% av volumet på nye stanford2010 filer nå. Fungerer bra i komatsu!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).