Motorsåg och handhållet

Vad är ett skäligt pris för en Stihl MS201

4 inlägg 3378 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vad är ett skäligt pris för en Stihl MS201

Arasul  
#391304 Hallå.

I fjol tog jag över mitt föräldra hem som är en liten skogsbruksfastighet på ca 30ha. Min erfarenhet av skogsbruk är högst begränsad till lite trädfällning på gården, men inget aktivt ute i skogen. Min gamla huskvarna 36:a sjunger på sista versen så jag funderar på nåt nytt. Jag har en bekant som jobbar professionellt med trädfällning som jag tagit hjälp av tidigare och lyfte frågan med han vilken såg man ska köpa. Fick då erbjudandet att köpa hans MS201 som han köpte förra året och väldigt sparsamt använt. Det är förgasarmodellen och han var sugen på att köpa insprutarmodellen.

Nu till frågan... Eftersom jag är helt novis på märken och sågar så undrar jag följande:

Är detta en bra såg för mina behov? Fälla och kvista gårdsträd och kanske sporadiskt jobba lite ute i skogen.
Vad kan anses vara ett skäligt pris för denna begagnade sågen?

Mvh, en riktig novis med nyfunnet intresse



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Vad är ett skäligt pris för en Stihl MS201

Astrix1  
#391306 Har e själv en, bra såg. Ca 4000-4500kr
Men rekommendera en större såg om du har en gammal 36a . Köp en 50cc såg hva 550xpg eller motsvarande stihl jred dolmar.

Användarvisningsbild

Re: Vad är ett skäligt pris för en Stihl MS201

JensSkoog  
#391312 201 kan vara en bra såg till kvistning och klengallring, men om du ska jobba på lite, så skulle du ochså haft en 50 kubikare från en av kvalitetsmärkerna, Husqvarna, Stihl, Jonsered, Dolmar...

Men som en början är ju MS201 bra, men jag skulle inte gett mera än 4000 för den.

Användarvisningsbild

Re: Vad är ett skäligt pris för en Stihl MS201

totte  
#391346
Fälla och kvista gårdsträd


Ja det beror på vad det är för gårdsträd. Är det stora grovgreniga lövträd så är 201:an inte rätt såg, den är för liten.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).