ATV och UTV i skogen

Prissättning Atv+avesta MS48

9 inlägg 5178 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Prissättning Atv+avesta MS48

Robbanhög  
#388880 Hej alla.
Efter några månaders ägande av detta fina ekipage så vart efterfrågan ganska stor på att leja in mig på diverse små skotningar från skogsägare runt om i närområdet.
Det stora frågan är då vad som är en rimlig prisnivå att ligga på. Tar jätte gärna emot tankar och funderingar!
Robban
ImageUploadedByskogsforum forum1461496855.910649.jpg




   TS
ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Prissättning Atv+avesta MS48

Vilsten  
#388886 Vad ligger nypris på ett sådant ekipage? 250-300 tkr?

Minst ca 250-300 kr/h för dig, 200-250 kr/h för maskinen. Samtliga priser exklusive moms naturligtvis.

Kör du för att det är kul/ förbättrad gransämja/ inget bättre för dig så kan man tänka sig ett lägre pris på dina arbetstimmar.

Vad är kapaciteten? Klarar du 2 fub/timme manuellhugget?

Användarvisningsbild

Re: Prissättning Atv+avesta MS48

Robbanhög  
#388927 Runt dem pengarna fick jag när jag räknade,är lite känslig mark så lämpar sig mycket bra för denna kombination.
Borde hinna två fub i timmen.
Kör för att få in slantar på investeringen men självklart är det kul och det är inga jag har nån direkt relation till.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Prissättning Atv+avesta MS48

anersimyra  
#388934 550 tim ex moms.. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Prissättning Atv+avesta MS48

Robbanhög  
#388938
anersimyra skrev:550 tim ex moms.. :smile:

Så det är där man bör ligga då [emoji4]

   TS
Användarvisningsbild

Re: Prissättning Atv+avesta MS48

svampbob  
#388953 Det är nog rätt tror jag har tagit åtminstone det då jag själv har kört lite på faktura. Samtidigt inser man att skotningskostnaden/m3 fub blir löjligt hög.

Avatar Fallback

Re: Prissättning Atv+avesta MS48

Vilsten  
#388957
svampbob skrev: Samtidigt inser man att skotningskostnaden/m3 fub blir löjligt hög.

Å andra sidan så anlitar man väll knappast en fyrhjuling för att få en billig skotning av stora volymer.

Användarvisningsbild

Re: Prissättning Atv+avesta MS48

Robbanhög  
#388965
svampbob skrev:Det är nog rätt tror jag har tagit åtminstone det då jag själv har kört lite på faktura. Samtidigt inser man att skotningskostnaden/m3 fub blir löjligt hög.
j
Ja skotningskostnaden blir jätte hög men är det små poster så kan ju kostnaden för Atv och vagn bli billigare. Lär ju inte vara billigt att etablera en skotare?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Prissättning Atv+avesta MS48

anersimyra  
#388969
Robbanhög skrev:
anersimyra skrev:550 tim ex moms.. :smile:

Så det är där man bör ligga då [emoji4][/quote Ja va fan..prylarna måste ju betala sig.. :grin: :smile: och som sagt, hjuling med vagn används ju bara där det är för trångt med annat.. :smile:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).