Skogsnyheter

Stridsman föreslås bli ny orförande i Föreningen Skogen

7 inlägg 3239 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Stridsman föreslås bli ny orförande i Föreningen Skogen

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Stridsman föreslås bli ny orförande i Föreningen Skogen

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#386406 Känns ju tveksamt om stridsman är lämplig...

Avatar Fallback

Re: Stridsman föreslås bli ny orförande i Föreningen Skogen

isteskog  
#386408 Måste det till reträttposter till alla före dettingar... inget ont om Monika S, men finns det inte någon ny kraft som passar?

Avatar Fallback

Re: Stridsman föreslås bli ny orförande i Föreningen Skogen

bgl  
#386414 Att hoppa omkring under livet är en typiskt svensk företeelse. Vår efterkrigshistoria är fylld av hoppare, oftast från vänster till höger som t. ex. Ylva Johansson och Jarl Hjalmarsson. Från politiken till näringslivet som vi har ett otal exempel på. Mellan olika positioner inom rättsväsendet. Från politiken till myndigheter, aktuella Skatteverket typiskt exempel.
På lägre nivåer, kommunerna och landstingen, är det mindre synligt men ändå förekommande.
Man kan nog sammanfatta att det inte är övertygelsen som styr våra makthavare utan i stället just makten och plånboken!

Avatar Fallback

Re: Stridsman föreslås bli ny orförande i Föreningen Skogen

Bosse1  
#386423 Monika med che tröjan :oops:

Användarvisningsbild

Re: Stridsman föreslås bli ny orförande i Föreningen Skogen

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#386434 Monika Stridsmans eftermäle som generaldirektör är ju inte särskilt gott bland skogsägarna. Vad talar för att hon skulle göra ett bättre jobb som ordförande i Föreningen Skogen?
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: Stridsman föreslås bli ny orförande i Föreningen Skogen

wizz  
#386459
bgl skrev:Att hoppa omkring under livet är en typiskt svensk företeelse. Vår efterkrigshistoria är fylld av hoppare, oftast från vänster till höger som t. ex. Ylva Johansson och Jarl Hjalmarsson. Från politiken till näringslivet som vi har ett otal exempel på. Mellan olika positioner inom rättsväsendet. Från politiken till myndigheter, aktuella Skatteverket typiskt exempel.
På lägre nivåer, kommunerna och landstingen, är det mindre synligt men ändå förekommande.
Man kan nog sammanfatta att det inte är övertygelsen som styr våra makthavare utan i stället just makten och plånboken!

Mja, jag tror att det är en typiskt företeelse för hur dagens samhälle är, hur många jobbar ett helt liv på samma arbetsplats eller i samma roll idag? Det vi vet är att det enda som är bestående är förändringen och de flesta anpassar sig genom utbildning eller genom den erfarenhet man skapat sig i sina tidigare roller på samma eller andra arbetsplatser till andra roller. Sedan finns det ett antal exempel på ledarrekryteingar som gått fel där man borde sett till historien
Jag är en hyfsad rookie i i Skogsbranschen så jag har inga synpunkter om Monika S

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).