Öppna kategorin

LF Olycksfallsförsäkring (LRFs gamla) är det något att ha?

2 inlägg 1360 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

LF Olycksfallsförsäkring (LRFs gamla) är det något att ha?

lm  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#384934 Efter att olycksfallsförsäkringen slutade ingå i LRF så fick min mor betala den själv och nu är det då dags att förnya den idag.
Men frågan är om den överhuvudtaget går att utnyttja?

Min mor ramlade i januari i slussen in till ett varuhus och fördärvade glasögonen (och ett knä). Dock gick hon inte till läkaren men däremot till en sjukgymnast efter några veckor då det inte blivit bättre.
Enligt vad hon förstod på Länsförsäkringar första gången hon ringde var att det krävdes ett läkarintyg på att hon skadat sig vid fallet för att försäkringen skulle gälla. Och att om hon haft en drulleförsäkring så skulle den gällt.
Sedan ringde hon igen nu innan eventuell förnyelse och då krävdes ett vittne på att hon ramlat. Alternativt om hon vid ett kommande läkarbesök fick ett intyg på att knäet tagit skada vid fallet. Då skulle de även kunna lägga till glasögonen som tillägg i skadeanmälan. Hur ska en läkare veta om det är just i det fallet som glasögonen tagit skada? Det blir ju inte fler vittnen till händelsen pga. det. :surp:

Det är väl mer principiellt då det inte är så mycket pengar men när har man överhuvudtaget någon nytta av denna försäkring utan är det mer en inkomst för Länsförsäkringar?



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: LF Olycksfallsförsäkring (LRFs gamla) är det något att h

Åke Nilsson  
#386550 Värdelöst att ha det via LRF.
Speciellt om du är över 65 då utgår ersättningen vars så 2014 i alla fall.
Och pappa som tog över LRF medlemskap beviljades inte försäkring pga hans ålder...

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).