Traktorer och processorer

Konstiga larvplattorsband till traktor

7 inlägg 3116 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Konstiga larvplattorsband till traktor

Hema  
#383832 Satt och kollade ett klipp från Veteranerna på Maskinexpo och så fick jag se något ovanligt. Konstiga larvplattorsband till traktor, någon som vet något om dessa? (4:35min in i klippet)




   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Konstiga larvplattorsband till traktor

tallen100  
#383836 Det är en sorts halvbands variant...

Avatar Fallback

Re: Konstiga larvplattorsband till traktor

Hema  
#383846 Tyckte det såg finurligt ut iaf. Någon måste ha tänkt till! :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Konstiga larvplattorsband till traktor

tallen100  
#383850 Ja har aldrig sett några i verkligheten, men tror att dom var ganska vanliga på Fordson Höglund... tror även det var någon "finess" med dom men kommer inte ihåg vad. Säkert någon annan här som vet mer :smile:

Användarvisningsbild

Re: Konstiga larvplattorsband till traktor

totte  
#383881 Ja det var ju en mycket speciell konstruktion.Ser ju ut att fungera bra. Mycket trevlig film, massor av gammalt fint järn igång! Tack för den!

Jag tar och länkar filmen till "nostalgitråden" också.

Användarvisningsbild

Re: Konstiga larvplattorsband till traktor

Göt  
#383885 Har för mej att dom heter rotaped eller nåt liknande. Fin film :-BD

Avatar Fallback

Re: Konstiga larvplattorsband till traktor

bgl  
#383888 Tack, tusen tack sign Göt för att vi fick namnet!
Jag har nästan knäckt mig sista timmen för att via nätet hitta information. Nu är det enklare.
Min svärfar hade jobbat med en bogserad wiregrävare lik den på filmen. Han hade varit med om så mycket så jag kommer inte ihåg mycket av det han berättade, dock minns jag att livslängden var begränsad, när kedjorna blev slitna och längre blev det tydligen allmän oreda med plattorna!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).