Traktorer och processorer

Ny traktor

2 inlägg 2512 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ny traktor

Fs460  
#378863 Hej på er!

Har gått i traktorbytartankar ett tag nu.

Funderar mer och mer på att köpa mig en ny. Jag har sneglat lite på valtra A83 med lastare.

Har en liten hästgård på ca 8 hektar åker och 12 skog, några hästar och lite höns samt eldar ved (månskensbonde) :)

Har inte pratat med någon försäljare än, har dock sett en på lantmanna tror det var 450 dom ville ha. Jag har en Valmet 8400 som jag tänkte byta in isf.

Men frågan är väl mest hur det fungerar med maskinfinansiering. Hur många år får man lägga upp dessa på? Och vad en eventuell månadskostnad skulle bli? etc..

Och går det att prata med Skatteverket ang momsen? Blir ju drygt en 100 på 450 som man får vänta jäkligt länge på eftersom man har momsredovisning 1g per år.

Eller hur gör man?



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Ny traktor

hlb  
#378887 Kolla vad den kostar i Finland (t ex Vörå maskin o traktor) . Den är nog billigare än i Sverige och du behöver inte ligga ute med momsen.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).