Motorsåg och handhållet

De 10 bästa motorsågarna 2015

63 inlägg 32748 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

De 10 bästa motorsågarna 2015

Fredrik Reuter  
#372088 Sökte på Google efter - bästa motorsågen 2015 i lite researcharbete. Döm om min förvåning då videon nedan hamnade skapligt högt i sökresultatet.

Spoiler för dig som inte sett videon än är att en 230 V såg från Worx hamnade på första plats(!)

Allt är i och för sig relativt, men utifrån någon konsensus på skogsforum så borde vi kunna göra en topp 10 lista över de bästa motorsågarna för Nordiskt skogsbruk, nordiska vedbackar och skogsägare mfl.

Jag tror listan kommer se lite annorlunda ut än i videon nedan, vad tror du?

Mata gärna på med dina favoriter i tråden så får vi se vart det bär!





   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: De 10 bästa motorsågarna 2015

totte  
#372103 Inte en proffssåg vad jag kunde se. Nån farmarsåg annars mest konsumentgrejor. Men inte så konstigt när man kollar på varifrån listan kommer och vad syftet är:

Top10BestPro is a website created with a purpose to provide reviews of Amazon’s product. Our main goal is to provide online shoppers with information about the product. We will focus mainly on the quality, usage and life span of the product. All the reviews we have done are based on the product itself as we bought the product and used it before writing a review about it. We will try our very best to have reviews for all products sold on Amazon.
http://top10bestpro.com/about-us/

Användarvisningsbild

Re: De 10 bästa motorsågarna 2015

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#372105 Det är ju rätt talande i sig om man bortser från fabrikat/modell och ser till kategori av såg.
Fönstershoppare på internet säger ingenting om faktisk försäljning, användande eller nåt annat än sökning i sig..

Användarvisningsbild

Re: De 10 bästa motorsågarna 2015

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#372106 Märke och modell på nya såg spelar idag mindre roll. Viktigare är service och kunnig ÅTF.

Användarvisningsbild

Re: De 10 bästa motorsågarna 2015

Ängagärdet  
#372118 :-O Ahhhh vad frustrerande, precis skaffat en Stihl MS 241, inte ens med på topp 10! Ska ut å klämma sönder den med gripen, å köpa mig en Worx istället!

Användarvisningsbild

Re: De 10 bästa motorsågarna 2015

Peteflamingstar  
#372119 Vem man är och vad man gör är nog avgörande för vilken såg som placeras högst på listan. Självverksamma skogsägare som gallrar manuellt lär väl uppskatta låg vikt i kombination med smidighet och effekt medan yrkesverksamma kanske har en såg för varje uppgift. Mina är orangea och varierar från 40 till 72 kubik, skulle jag tvingas välja en blir det 560.

Användarvisningsbild

Re: De 10 bästa motorsågarna 2015

totaya79  
#372123
Ängagärdet skrev::-O Ahhhh vad frustrerande, precis skaffat en Stihl MS 241, inte ens med på topp 10! Ska ut å klämma sönder den med gripen, å köpa mig en Worx istället!


:lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: De 10 bästa motorsågarna 2015

JensSkoog  
#372142 Poulan och Worxx :lol: :lol: :lol:
Jag tro jag holler mig till dom sågar jag har :wink:

Användarvisningsbild

Re: De 10 bästa motorsågarna 2015

totte  
#372164 Men snälla nån, köper ni inte era sågar från Amazon :shock: ? Det trodde jag alla gjorde :D .

Avatar Fallback

Re: De 10 bästa motorsågarna 2015

alias  
#372176
totte skrev:Men snälla nån, köper ni inte era sågar från Amazon :shock: ? Det trodde jag alla gjorde :D .


Amazon, är för mig en gammal Volvo-modell!

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: De 10 bästa motorsågarna 2015

donky-kong  
#372186 på top 1 borde väl Husqvarna 550 xp ligga?

Avatar Fallback

Re: De 10 bästa motorsågarna 2015

åberg  
#372340
donky-kong skrev:på top 1 borde väl Husqvarna 550 xp ligga?



Va? Nä, det är 254 såklart. :mrgreen: :-BD

Avatar Fallback

Re: De 10 bästa motorsågarna 2015

jannee  
#372341 Är ni färgblinda :oops: , CS 2253 har rätt färg :lol:

Användarvisningsbild

Re: Sv: De 10 bästa motorsågarna 2015

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#372342
jannee skrev:Är ni färgblinda :oops: , CS 2253 har rätt färg :lol:


Vad då rätt färg? Den finns ju inte ens med triobrake och bågen är dessutom felkonstruerad : :wink:
/Niklas
Senast redigerad av Niking ons 10 feb 2016, 14:17, redigerad totalt 3 gånger.

Avatar Fallback

Re: De 10 bästa motorsågarna 2015

donky-kong  
#372346 Antar att 2253 är motsvarande jonsered? ;)

Skillnaderna är väl ytterst designmässiga?

Bortsett triobrake (som för övrigt inte är en försäljningsframgång)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).