Traktorer och processorer

Diagonal däck

31 inlägg 19613 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Diagonal däck

Boman650  
#362940 Har tänkt investera nya 18.4x 38 och 14.9x28.
Män vad ska man ha för märke på däcken å lägger Petlas, bkt?
Ska mäst va i skogen me kedjor å skota snö på gården kör inte nå mer 200 timmar per år



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Diagonal däck

hakans  
#362947 Hej köpte bkt diagonal förra året. 18.4 38 och 13.6 28. Har också kedjor på bak. Prisvärda tycker ja dom är. Men de e smalare och har lägre krusmönster jämfört med de dyra märkena. Mycket däck för pengarna :)

Användarvisningsbild

Re: Diagonal däck

Boman650  
#362952 vars köpte du dom hakans å va ha du för traktor

   TS
Avatar Fallback

Re: Diagonal däck

hakans  
#362961 Hos Cb-däck närpes finland.

Avatar Fallback

Re: Diagonal däck

Ferguson system  
#362967 Jeg har også BKT dekk på traktoren og er svært godt fornøyd med de. BKT og Alliance har samme eier.

Ett lite tips er å sjekke hvor mange lag dekket har. Rimeligere og ofte dekk med lavere kvalitet har bare 4-6 lag. Se til at du får dekk med over 8 lag.

Avatar Fallback

Re: Diagonal däck

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#362979 Hur många timmar håller sådana här däck för skogskörning egentligen? Håller de tusen timmar?

Användarvisningsbild

Re: Diagonal däck

halvproffs  
#362986 Här där det är mycket sten och många är vassa är kedjor ett måste och på den förra traktorn höll dom minst 2tusen timmar. Kör man bara 200 timmar per år är risken att torrsprickorna förstör dom först.

Avatar Fallback

Re: Diagonal däck

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#363003 Jag har ju ringkedjor, men funderar på att skaffa en annan typ. Funkar broddkedjor som skydd?

Användarvisningsbild

Re: Diagonal däck

Göt  
#363015 Har troligen orginaldäcken bak på min 135 från 68 spruckna fula och välslitna Det börjar bli dags att byta men dom har inte gått sönder än. Traktorn har kanske gått nånstans mellan 8-10 000 timmar.

Avatar Fallback

Re: Diagonal däck

Ingoberra  
#363111 Är också inne på att köpa ett par bkt bakdäck. Kör runt 50h om året så då duger väl dom skulle jag tro. Blir ifrån gisslagården isf.

Användarvisningsbild

Re: Diagonal däck

hayabusa 08  
#363114 Själv har jag just köpt Trelleborgs skogsdäck, 410 heter dom nog, i dom dimensionerna. Är nog lite dyrare än bkt o petlas men tror att Trelleborgs gummi är bättre i kyla.
Väldigt höga ribbor är det i vart fall..

Avatar Fallback

Re: Diagonal däck

Robertberg  
#363149 Vad kostar Trelleborgs skogsdäck i de dimensionerna hayabusa? Är sugen på skogsdäck till Valtran..
Frågade lantmännen pris på fyra skogsdäck (dock 24/34") och fick då som svar att både Trelleborg och Alliance skulle landa på ca 30'. Men det känns billigt?
Roligt var att Lantmännen inte kunde erbjuda fälgar till Valtran :???:

Användarvisningsbild

Re: Diagonal däck

stegmaster  
#363162 Jag bytte själv just til BKT däck fram på min Valmet.
Självklart hadde min handlare lyckas få hem radial 320/85-24 istället för diagonal12.4-24, och på dessa radial står det inget om lager(naturligt nok kanske, då dom inte byggd med lager på samma vis som diagonal).
Han erbjöd att få hem riktiga däck, men orkadet inte venta 14 dager til, så tog bara dessa.
Så langt alt vel, men framtiden får visa. :???:
Dom gamle Michelin däcken var från ny (altså 20 år gamle och 4500t), men det var mest för sprickor att jag bytte, Annars hadde jag nog kört lite til.
Och billig var det tyckte jag, 3000kr+mva pr stk inklusiv av/på montering av hjul och däck.

1452035409_20150912_113735.jpg


1452035409_20150912_104603.jpg

Användarvisningsbild

Re: Diagonal däck

Seb macahan  
#363174
hayabusa 08 skrev:Själv har jag just köpt Trelleborgs skogsdäck, 410 heter dom nog, i dom dimensionerna. Är nog lite dyrare än bkt o petlas men tror att Trelleborgs gummi är bättre i kyla.
Väldigt höga ribbor är det i vart fall..


Trelleborg är överlägsna i snö. Deras gummi blir "klibbigt" i kyla. Vi kör Trelleborg odubbat i snöröjning och har ofta bättre fäste en en del som kör med dubb i "lågpris" däck. Michelin har jag aldrig varit imponerad över vare sig till bil eller traktor. Men det är ju bara min åsikt.

Användarvisningsbild

Re: Sv: Diagonal däck

Boman650  
#363294
Ingoberra skrev:Är också inne på att köpa ett par bkt bakdäck. Kör runt 50h om året så då duger väl dom skulle jag tro. Blir ifrån gisslagården isf.

Är nån som haft å göra me Gisslagården såg ju ut å ha rätt kurs på däcken

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).