Skogshistoria

Skogsarbete i Offerdal 1969

9 inlägg 9852 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skogsarbete i Offerdal 1969

totte  
#356052 Länkades först i Filmer: Motorsåg. Passar bra här.





   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsarbete i Offerdal 1969

Fredrik Reuter  
#356054 Bra initiativ totte. Jag tittade på filmen i den andra tråden och kan rekommendera andra att titta på den också. Ett stycke skogshistoria.

Avatar Fallback

Re: Skogsarbete i Offerdal 1969

isteskog  
#356067 Fin film om brytningstiden när hästen försvann från skogen och flottningen upphörde! :smile:

Avatar Fallback

Re: Skogsarbete i Offerdal 1969

80-90  
#356080 Det va en trevlig film :-BD

Avatar Fallback

Re: Skogsarbete i Offerdal 1969

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#356082 40-50 träd på en dag? Jag hann 8 idag! :D

Användarvisningsbild

Re: Skogsarbete i Offerdal 1969

halvproffs  
#356087 1969 pryade jag på Kratte Masugns skogsskola. Fick köra lite kran och göra vinterväg över isen bla. Pumpade upp sjövatten på körvägen och den vintern var det riktigt kallt och man höll på att förfrysa tårna i gummistövlarna där på isen. Slutade iaf med att skotaren gick igenom isen men inga personskador som tur var. Bra film och man blir lite nostalgisk.

Användarvisningsbild

Re: Skogsarbete i Offerdal 1969

totte  
#356116
Fredrik Reuter skrev:Bra initiativ totte. Jag tittade på filmen i den andra tråden och kan rekommendera andra att titta på den också. Ett stycke skogshistoria.


Jo, såna här filmer som har ett allmänt historiskt intresse tycker jag bör läggas upp här, i de ständigt påfyllda filmtrådarna i ämnesforumen så försvinner de lätt ned i glömska. Man borde egentligen sätta sig och rulla igenom de där filmtrådarna och se vad som kan finnas av historiskt intresse. Vem orkar det?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsarbete i Offerdal 1969

totte  
#356119 Citerar Mange:

Där fick vi se Raket 60/601 och Stihl S10 i arbete.


   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsarbete i Offerdal 1969

Peckberg  
#356228 Ännu en sevärd film. Kul att se vilken skillnad det kunde vara. Den ena skotar med häst och den andra har traktor! Om man inte skulle behöva bry sig i ekonomi så skulle jag föredra hästen alla dagar i veckan.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).