Traktorer och processorer

Funderar på en Deere

11 inlägg 7747 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Funderar på en Deere

Ahlgrens  
#333769 Vad är skapligt pris och acceptabel livslängd för en John Dyyr (Deere) och vad skiljer sig dessa traktorer från andra, sett att de har gaffelfunktioner och tillsatser som inte min GM har bland annat.



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Funderar på en Deere

Ahlgrens  
#337544 Kanske lite önsketänkande från mig. Den där GM:en har hållt sedan morfar så varför ska man sluta satsa på en vinnande arbetshäst. En ATW skulle kanske kunna komplettera bra, går det få sådan runt 20-30 tusen kronor som startar och håller några år? Någon som har kolla på fylhjulingar?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Funderar på en Deere

Fredrik Reuter  
#337614 Hej,
Ja, det måste finnas expertis på skogsforum ang detta.
Hoppas fler ansluter och kommer med tips, jag har lite för dålig koll tyvärr.

Användarvisningsbild

Re: Funderar på en Deere

Ahlgrens  
#470150 De där Deere borde heta Dyre faktiskt. Men det är en bra maskin det är det ingen tvekan om. Det finns dock alternativ och jag behöver en lite mindre bruksmaskin inget arbetsmaskin.
/Ahlgrens

   TS
Användarvisningsbild

Re: Funderar på en Deere

Ahlgrens  
#470583 Jag har beställt en ATV så länge det får duga. Kanske blir en med tak vi har diskussion nu. Har beställd lampor i extraljus för 95 spänn billigare kan det väl inte bli. Inte med såna didoder och bra ljus. Det är ingen kvalitet i dem men jag måste ändå byta gissar jag. Köper ett par. Skickar länk när jag varit inne och köpt.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Funderar på en Deere

Ahlgrens  
#470586 Det blev de här extraljusen hittade Google Shopping för 95kr styck så jag köpte några. De måste ändå bytas hur lång garanti just de här extraljusen än har för garantin gäller inte om man inte skött om dem och tvättat av dem föroreningar som ingen gör som jag vet. Alla städer har samma proble och gör smoggen gör dem smutsiga. Inte som de dyrare i glas eller allt som finns som går att rengöra.

För att vara svensktköpta med garanti är det bra pris. Jag köpte fem stycken har god tid att bestäma var jag vill ha dem då ATVn är inte riktigt klar än. Jag ska skicka bild när jag från ett 12-volts batteri när jag får dem så får ni avgöra om det är bra ljus. Det ska vara 27-watt jag vet inte hur starkt eller svagt det kan vara i Led har halogen i bilen och har alltid haft. Köpte även två Oledone med cree-dioder a 60-watt fick två för 1200kr.

Länkar här:
Senast redigerad av Ahlgrens sön 18 mar 2018, 19:31, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Funderar på en Deere

Ahlgrens  
#470596 Jag lyckades inte ladda upp bilderna mi nya telefon tar inte emot bilder som den gamla är det nån som vet varför, men jag skickar bilder så fort jag kan ladda upp den och även senare när de sitter på ATV:n.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Funderar på en Deere

Ahlgrens  
#504042 Dålig uppslutning kring käre John Deere tycker jag. Vi fick in oss på andra tankar så det löste sig dock. Tack för försöket, Fredrik, att liva upp tråden. Kanske bara vi som tycker det är intressant. :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Funderar på en Deere

Jole  
#504190 Då John Deeres traktorer inte alls är lämpade för skogen så finns det inte så mycket erfarenhet på det här forumet. Lite sent påtänkt nu men maskinisten.net hade nog varit mer behjälplig.

Avatar Fallback

Re: Funderar på en Deere

Sti L  
#504278 En 2040 i nabokommun gikk over 18 000 timer kun i skogen. Den ble erstattet med en JD 440. Høyeste timetall jeg vet om på skogstraktor men du bør nok skrive ca pris og modell/størrelse får å få fart på oss. 40 og 50 serien er svært driftsikre maskiner-ren Tysk kvalitet. Du tenkte ny kanskje?

Användarvisningsbild

Re: Funderar på en Deere

Ahlgrens  
#516823 Det bitte en en äldre Inga John Dyyr 😢 GM men det fungerar utmärkt. Nästa gång nu ska vi lysa upp gården har en fråga men det får en egen tråd handlar inte om samma sak.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).