Skördare

Tips på vettig försäkring skördare.

11 inlägg 10315 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Tips på vettig försäkring skördare.

Seb macahan  
#331673 Hej på er. Jag undrar om någon har bra tips på försäkring på skördare. Nu vet jag att skördare är dyra att försäkra men det lägsta mitt försäkringsbolag kunde tänka sig var 16800kr/år vid hobby bruk och besiktning 1ggr/år av släcksystem. Det borde finnas bolag som kan slå det? Sen är det ju bra om de är vettiga o ha o göra med när det händer något. Någon som har erfarenheter och tips?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Tips på vettig försäkring skördare.

Fredrik Reuter  
#331681 Hej,
Det låter som summor upp mot professionellt dagliganvändning, det borde ju inte riktigt vara samma.

Ring dessa och kolla, jag vet inte premier, men kolla går det ju alltid att göra: http://www.svenskskogsmaskinforsakring. ... rsakringar

Avatar Fallback

Re: Tips på vettig försäkring skördare.

Jim_the_one  
#331718 Kolla med någon försäkringsmäklare. Har tyvärr inget tips om någon just nu.

Avatar Fallback

Re: Tips på vettig försäkring skördare.

samuel  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#331844 Jag säger bara en sak. Svensk skogsmaskinsförsäkring. Har ju fått utnyttjat min försäkring pga. av aggregatet som blev stulet. Är kanon nöjd med försäkringen. Jag rekommenderar inget annat bolag.

Avatar Fallback

Re: Tips på vettig försäkring skördare.

alfha  
#331932 Kolla med länsförsäkringar.
De har olika nivåer på försäkringen beroende på om du kör borta eller bara på ditt egna.
Är det helförsäkring som du är ute efter?
De priset du nämner fick ja på en 901 halvförsäkrad vid borta körning.

Användarvisningsbild

Re: Tips på vettig försäkring skördare.

bodaedet  
#331950 Jag betalar samma pris som du på en H8, kör på entreprenad heltid. Länsförsäkringar.

Användarvisningsbild

Re: Tips på vettig försäkring skördare.

hemhuggare  
#331951 kolla med länsförsäkringar

Avatar Fallback

Re: Tips på vettig försäkring skördare.

Blondin 750  
#331991 Jag har min Sampo försäkrad hos LF, ca 12300/år när den är påställd och 1300/år när den är avställd. Kör den endast på egen skog och har den påställd på vinterhalvåret. Har bara haft den sedan i höstas och har ej behövt nyttja försäkringen än så att uttala sig om det är prisvärt eller inte känns fel. Har för mig att jag kan köra på entreprenad för 180`innan jag måste ha den "proffsförsäkrad". Krav på släckutrustning och att den besiktigas varje år.

Avatar Fallback

Re: Tips på vettig försäkring skördare.

Chuck Norris  
#332111 Jag tycker det låter för dyrt att betala 15 000 el mer för en maskin värd några 100 tusen och som går på egen skog. Vad kostar en trafikförsäkring?

Avatar Fallback

Re: Tips på vettig försäkring skördare.

Anders Olsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#333040 Jag betalade 7400 kr/år hos Länsförsäkringar när jag använde min Valmet 901 -88, men nu har den tyvärr stått och "sovit" för 900 kr/ år i trafikförsäkring ett tag..
Har för mig att dom/jag värderade maskinen till ca 100000 kr när jag tecknade försäkringen.

Avatar Fallback

Re: Tips på vettig försäkring skördare.

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#333111 Tecknade aldrig någon försäkring på mim Lillebror när jag hade den. Är inte rimligt att betala uppåt 10% av maskinenens värde i försäkring. Lite smällar får man tåla om man har otur.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).