Avverkning (slutavverkning)

American (V)loggers (video)

33 inlägg 14245 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

American (V)loggers (video)

Fredrik Reuter  
#323997 Snubblade av en slump över denna video. Kunde inte hålla mig då kanalen verkar vara ett Amerikanskt par som vlogger, alltså videobloggar. Handlar det om motorsågar blev ju titeln given.

Varning för en massa onödigt tjat, men vad tycker ni om trädfällningen?





   TS
Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Avatar Fallback

Re: American (V)loggers (video)

Carlfritidshuggare  
#324067 Kan man tjäna pengar på en sådan Vlog? Bara prat. Tack för varningen.

En glad amatörs reflektioner:
Fattar inte vad man ska med så stora svärd till, särskilt inte om man är ovan. Såg instabilt ut.
Kedjan verkade inte så vass, eller så gasade han klent.
Höga stubbar. Men det är väl vanligt i USA.
Den höga stubben gjorde i och för sig avsaknaden av sågskyddsbyxor eller dito holkar mindre märkbar. Han hade satt sågen i magen istället.
Bra siktat, det får man väl ge honom. Samt lite tur att granen föll och inte dummade sig. Såg inget fällredskap.

Användarvisningsbild

Re: American (V)loggers (video)

Fredrik Reuter  
#324075 Hehe, ja, varningen behövdes nog där.
Tror säkert de tjänar pengar på detta, 200.000 prenumeranter och mata ut videos om allt och inget så blir det nog lite intäkter.

Generellt vill man kanske inte vara någon messerschmidt, men det känns lite som att man kan varför skador med motorsåg sker?

   TS
Användarvisningsbild

Re: American (V)loggers (video)

anersimyra  
#324096 Huga !! Jag startar inte videon.. :o jag orkar helt enkelt inte med att återigen höra en amerikan snacka omkull ett träd.. :surp: :surp: .. :smile:

Avatar Fallback

Re: American (V)loggers (video)

axwell  
#324118
anersimyra skrev:av anersimyra » Idag, 05:27
Huga !! Jag startar inte videon.. :o jag orkar helt enkelt inte med att återigen höra en amerikan snacka omkull ett träd.. :surp: :surp: .. :smile:


Mycket värre än så, en amerikanska hyllar sin hjälte som skall ge sig i kast med något så märkvärdigt som att fälla ett träd.
Kanske tänkt som en parodi på det våpiga kvinnoidealet "Over There".

Användarvisningsbild

Re: American (V)loggers (video)

JensSkoog  
#324131 Här är bara amerikansk passande som kommentar: What à perfect piece of SHIT :lol:
Om jag hollit käften stängd ock haft minsta sågen min skulle den där busken varit omkull ock kvistat innan dom matat bebisen två gånger. :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: American (V)loggers (video)

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#324159 Och med normalsågen hade det vart klart innan de matat bebisen en gång :lol:

Användarvisningsbild

Re: American (V)loggers (video)

rocky  
#324167 Synd dom inte fick med ledningen så det kunde bli lite spänning i filmen :wink:

Användarvisningsbild

Re: American (meV)loggers (video)

JensSkoog  
#324180 Men, tack till Frdrick som delade.filmen. :wink: Om jag skruver ner ljudet, så är det ju underhållande å se hur dom använder en stor såg m långt svärd och en dålig kedja :P :lol: Och dom är jo lyckliga, smilande och unga!

Avatar Fallback

Re: American (V)loggers (video)

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#359357 Jag tänkte kolla på Historykanalen ikväll 21.00. Det handlar visst om Axmen, men trailern skrämmer mig lite.

Användarvisningsbild

Re: American (V)loggers (video)

stegmaster  
#359362 Ja huva, jag såg Ax man förre veckan, och det verkar som det kommit til flera stollar i denna serien. X_X
Var et team med far och son som hadde en tävling om att fälla flest träd. Dom håll ju på att nästan ta livet av varandra med detta, något av det galnasta jag sett i denna serien. :surp:

Användarvisningsbild

Re: American (V)loggers (video)

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#359387 Skönt att se att han tänker på säkerheten!! :-BD
Han var noga med att ha på sig sin "Skogshuggarskjorta" glasögon och öronskydd...
Samt att han var så erfaren att han tog en hög stubbe så trädet inte skulle nå så långt, annars hade det nog träffat ett hus eller nått.... ^:)^

Användarvisningsbild

Re: American (V)loggers (video)

Peteflamingstar  
#359388 De visar Ax Men på TV10 mån-tors kl 20.00; mest handlar det om olika firmor som vinschar upp helstammar på branta avverkningstrakter. Riktiga hillbillies, tandlösa och vårdslösa, snabbt och farligt ska det vara. Sitter och skakar i 30 år gamla maskiner. Ibland fäller någon ett träd iförd jeans, skyddshatt och öronproppar. Allt måste väl dramatiseras för att försöka locka tittare till en rätt tunn programidé...

Avatar Fallback

Re: American (V)loggers (video)

stektlök  
#359391 Är det bara jag som tycker att alla program ser ungefär likadana ut. Om dom sågar träd, vaskar guld, fiskar krabbor elle vad det än är. Gap å skrän å tjat och oj oj oj va maskiner går sönder å nära döden upplevelser. Å så tv redigeringen då man börjar med att se om hälften av klippen man såg innan reklampausen. :( så jävla trött på skiten !

Avatar Fallback

Re: American (V)loggers (video)

jannee  
#359398 Bättre med denna snutt i stället för jänkarnas töntfilmer

Dessutom en RIKTIG såg, som bet lite :mrgreen:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).