Skogsvagn (Huggarvagnar)

Danfoss proportional

11 inlägg 5514 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Danfoss proportional

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#321423
20150313_200549.jpg
Hej, är det någon som kan tala om vad som finns bakom ett lock på ett ventilpaket som är märkt såsom ämnet säger. Har ett oljeläck att åtgärda. Skulle lägga in en bild då jag tar det direkt via mobilen, men det blir jag inte klok på.


Senast redigerad av bengt.a fre 13 mar 2015, 22:08, redigerad totalt 1 gång.

   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Danfoss proportional

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#321435 Står ladda upp bilaga under rutan du skriver meddelandet i

Avatar Fallback

Re: Danfoss proportional

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#321450 Tack gnisten, blev ju på tvären förstås. Denna sitter på en Moheda kärra, hur mycket pryttlar sprutar ut när man tar bort locket för att fixa läckan

   TS
Avatar Fallback

Re: Danfoss proportional

Førland  
#321465 Du har en danfoss pvg 32 ventil,det kommer ikke til å sprute ut deler når du tar av lokket.alle pakninger i hele ventilen er o-ringer,seksjonene er skrudd sammen med gjengestål så det går fint å bytte pakninger bare ved å ta av endelokket og dra en og en seksjon til siden.

Avatar Fallback

Re: Danfoss proportional

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#321471 Tack Förland
Hittade en bild på nämnd ventil, det är gaveln som ser ut att läcka, sitter det packning där ?

   TS
Avatar Fallback

Re: Danfoss proportional

Førland  
#321479 ja det er pakninger mellom hver seksjon.pakningene i endelokket er de samme som resten av ventilen.Du burde kjøpe pakningssett til hele ventilen når du først bytter.lykke til.

Avatar Fallback

Re: Danfoss proportional

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#321502 Hur sitter gaveln egentligen, får bara lite glipa upptill, nere får jag den inte till att släppa. Har lossat ventilblocket lite så det går att vicka men gavel släpper inte.
Är det O-ringar som sitter som tätningar mellan gavel och block och även mellan blocken?

   TS
Avatar Fallback

Re: Danfoss proportional

Førland  
#321505 Demontering:skru løs ventil fra vogn,løsne alle 3 gjengestag nå skal endelokket kunne tas av hvis ikke det er rustet/irret fast.ja oringer på alt.kan ta et bilde av en brosjyre ikveld.

Avatar Fallback

Re: Danfoss proportional

Førland  
#321569 Finner desverre ikke bilder av pakningene i brosjyren jeg har hjemme, :sad:

Avatar Fallback

Re: Danfoss proportional

ulfgustav  
#321571 Jag har komplett information om ventilen.
Skicka PM så ska jag se till att det ordnar sig

Avatar Fallback

Re: Danfoss proportional

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#321576 Tack för intresset, hittade två skruvar under gavel som också skulle bort.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).