Socialt (mer om oss)

VM Falun 2015

115 inlägg 36644 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

VM Falun 2015

stegmaster  
#317325 Ja då er man straks igång. :grin:
Blir spännande nu framover.
Norge har ju varit riktig bra tidligare i sesongen, men senaste har ju Sverige ochså varit riktig bra med Kalla och Stina, och even blant herrerna kommer det blir rejäl kamp om medaljerna.
Spesielt i dag med sprint, var det er riktig små marginaler före nåt går knas, blir det spännandet.

Hva tror ni?? hur går det??

Jag våger inte gissa annat, enn jag tror det blir medalj til både Norge och Sverige i dag. :smile:


Senast redigerad av stegmaster tor 19 feb 2015, 13:18, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

Fredrik Reuter  
#317326 Varför skulle du prompt starta denna tråd Stegmaster? :wink:

Är normalt en positivt lagd människa, men nu får jag gå på fakta och det ser inte ljust ut för arrangörslandet.
Får (försöka) glädjas med er Norskar istället, det tror jag! :D :wink:

Avatar Fallback

Re: VM Falun 2015

jannee  
#317331 Självklart att Norge är bra på skidor, det är ju ett föråldrat sätt att förflytta sig på i dessa moderna tider. :oops:
Gäller det förflyttning på snö är det ju skoter som gäller. :mrgreen:
Lika bra att för övrigt gratta Norge till ALLA kommande (guld)medaljer.

Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

stegmaster  
#317333 Inte så negativ nu, ni har varit bra senaste tiden. :D

   TS
Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

JensSkoog  
#317344 Tråkigt att hon från Iran inte kvalificerade sig! :grin: Varit bra med nya länder i skidåkningen!
Annars är det väl inte bara för dom norska å dra till Falun för å hämta guld, så som norska tidningar skriver. Sker alltid överraskningar i ett VM!
Men, dom som inte tar guld, är väl Falunborna, som får betala på kalaset i många år :???: Vad det kostar nu i dag å holla VM!

Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

Hammaren  
#317358
JensSkoog skrev:Tråkigt att hon från Iran inte kvalificerade sig! :grin: Varit bra med nya länder i skidåkningen!
Annars är det väl inte bara för dom norska å dra till Falun för å hämta guld, så som norska tidningar skriver. Sker alltid överraskningar i ett VM!
Men, dom som inte tar guld, är väl Falunborna, som får betala på kalaset i många år :???: Vad det kostar nu i dag å holla VM!

Ja du Jens än så länge har det kostat kommunen 237 miljoner officiellt,sedan brukar det ju komma fram lite mer kostnader efter hand.

Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

T Landström  
#317360 På lördag åker jag upp och kollar... Ska bli intressant att se om man känner igen sig... Snurrade många varv på Lugnet vintern 2010/2011 :)

Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

Vardon  
#317366
Hammaren skrev:Ja du Jens än så länge har det kostat kommunen 237 miljoner officiellt,sedan brukar det ju komma fram lite mer kostnader efter hand.


Åjo, men Falun får nya hoppbackar. Det brukar ju ändå vara 5-10 backhoppare i varje SM :). Dessutom är det ju landmärken ungefär lika kända som Eifeltornet, Big Ben och pyramiderna i Gaza. Har för mig Slöseriombudsmannen gjorde ett litet reportage om det och frågade runt i USA va det för något - ingen hade nån aning.

Avatar Fallback

Re: VM Falun 2015

jannee  
#317380 VM i Falun = Norska öppna mästerskapen :grin: :grin:

Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

halvproffs  
#317392 Precis kommit hem från VM i Falun. Blev bjuden av dotter o måg på allt som 60årspresent.Massor av folk, glad stämning, norskarna har tältläger, Stina pressade Björgen efter kempekörning. Många kunde inte ens åka skidor, tex en tjej från Tonga!!
Nästa parodiskt. Blev en total upplevelse.

Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#317402 Vad roligt att så många ska hit/ har varit hit. Jag är där nästan varje dag, ställer ut med mitt företag. Ser fram emot lördag då jag ska se norrmän gråta!
Visst kostar det en förfärlig massa pengar för Falun, sånt här borde numera vara en sak för staten. Men oavsett det är det väldigt roligt (morsomt?). En riktig jäkla fest i 14 dagar! :)

Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

stegmaster  
#317420
Uvskogen skrev:. Ser fram emot lördag då jag ska se norrmän gråta!

Av glädje då antar jag..... :D

   TS
Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

stegmaster  
#317452 Mina några vaga gissningar håll i går. 8)
I dag tror jag inte på medalj til någon, vare sig Sverige eller Norge, i kombinert och dambakkhoppningen.
Verkar som det blåser som vanligt i hoppbakken i falun, så kanske inte blir nån bakkhoppning als. :smile:

   TS
Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#317454 Ja det blåser men inte alls som i natt så kanske det kan gå ändå. Fast värst är det att det är så varmt, snön smälter! :sad:

Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

stegmaster  
#317539 Min gissningar håller enn. 8)

Innför morgondagen gissar jag på medalj til både Sverige och Norge.
Blir nog spennandet då Hellner och Kalla verkar var i riktig bra form nu, sen finns det vel nån "utländing" ochså som kan blanda inn sig. 8)
"Tyvärr" blir det skogarbete i morgon, så får kolla på TV på kvällen.
(Finns inga dekning for hörlurar där jag finns i skogen.) :cry:

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).