Västra Götaland (O)

hmmmm

20 inlägg 10065 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

hmmmm

Jim_the_one  
#305168 Här verkar det inte hända så mycket.

Någon mer i området runt Falköping här på forumet?

Vet ju iaf 2 st.



   TS
Användarvisningsbild

Re: hmmmm

Fredrik Reuter  
#305178 Hej,
Nu ska inte jag som Värmlänning komma in och förstöra denna Falköpingstråd.

Kan bara berätta att det händer titt som tätt att man har vägarna igenom. Brukar bli hungrig runt Falköping så McDonalds har fått några besök.

Har också kompisar som spelar i ett band som spelar ganska ofta i Falköping. Eller iaf gjorde. De brukar göra en grej av att alltid fota den där vita shopen som ligger vid vägen mellan Grästorp och Falköping. Har aldrig fattat det där ... :wink:

Användarvisningsbild

Re: hmmmm

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#305198 Varför McDonalds när det finns Osterian: http://www.falbygdensosteria.se/restaurang Kanske lite knöligare att hitta eftersom man måste köra in i stan längs järnvägen, istället för runt den, men ett mycket bättre matställe =p~

Avatar Fallback

Re: hmmmm

Jim_the_one  
#305210 Kommer du då från Skövde hållet så kan jag rekommendera att ta en sväng förbi max ist. Haha
Annars sväng in i stan å käka på o'learys några få kronor dyrare men mycket godare och mättande.

Du menar det där lilla vita huset med McDonalds liknande skylt :mrgreen: vi hade tänkt ta en sväng förbi där på en grabbresa men tyvärr hade jag börjat jobba helg då å kunde inte följa med. Hörde efteråt att dom hade varit förbi men ingen vågade gå in. Haha

Har dom mat på falbygdensost?
Det var iof typ 7 år sen eller nåt jag va där. Haha

   TS
Avatar Fallback

Re: hmmmm

stektlök  
#305220 Den där vita byggnaden borde fan bli K- märkt :)
Sedan om de gäller käk så kan "stektlök" bjuda på nått gott lagat i sitt eget gourmetkök och då givetvis med lök till.
De blir dessutom billigare än lokala syltor å då kan vi juh köpa nått totalt onödigt till våra skogsprylar istället :)

Annars är det rätt dött runt skara Skövde å Falköping å floby å Ulricehamn för tillfället tycker jag. Kanske stannar te i blidsberg å köper bensin nån dag å ser hur billigt man kan få köpa den i år

Avatar Fallback

Re: hmmmm

Jim_the_one  
#305225 Haha, har du varit där å tittat på inredningen? :roll: :mrgreen:

Köper du bensin i blidsberg, själv brukar jag köpa den i timmele, dom har aspen på pump. Olja köper jag däremot hos linnarssons i blidsberg. Dom har eko100 olja på pump. Även mineralolja på pump.

   TS
Användarvisningsbild

Re: hmmmm

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#305228 De gånger jag käkar i Falköping (vilket enbart sker i samband med cykelturer till Racerdepån), så blir det Odengrillen för min del.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: hmmmm

Jim_the_one  
#305233 Tycker dom har blivit sämre, men bättre än donken alla dagar i veckan.!
Men nära till racerdepån om jag minns rätt.

   TS
Användarvisningsbild

Re: hmmmm

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#305236 Tidigare fanns Racerdepån nästan mittemot Odengrillen. Sedan några år har dock Racerdepån flyttat och ligger numera mittemellan Swedol och Axel Spetz Järnaffär - och således lite längre från Odengrillen.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: hmmmm

stektlök  
#305271 Köpte både olja å soppa hos linnarsson. Fick bra pris senast va ja kommer ihåg.
Donken ä riktigt kass i jämförelse med sibylla el kronvalls.
Sover ni inte på nätterna :)

Avatar Fallback

Re: hmmmm

Jim_the_one  
#305275 Söva kan en göra när man ligger nedgrävd eller uppbränd :roll: :mrgreen:

Finns kronvalls kvar?

Annars så finns det ju femtioelva pizzerior i byn.
Min favorit är nog en cadcam på gondolino.

   TS
Användarvisningsbild

Re: hmmmm

Fredrik Reuter  
#305338 Hej,
Jag är inte heller något fan av McDonalds, vill bara får det klargjort ... :wink:
Men onekligen har de en bra strateg som väljer McDonalds platser, för det är enkelt att stanna till där.

Nu har jag iaf fått några bättre bud nästa gång det händer.

Avatar Fallback

Re: hmmmm

Jim_the_one  
#305385 :-bd

   TS
Användarvisningsbild

Re: hmmmm

molnia  
#305393
stektlök skrev:Sedan om de gäller käk så kan "stektlök" bjuda på nått gott lagat i sitt eget gourmetkök och då givetvis med lök till.


det var ju synd att jag hörde detta bra för sent, sisådär 2 år försent...jag bodde tillfälligt i falköping i 4 v o kände knappt nån där.. :wink:

Avatar Fallback

Re: hmmmm

stektlök  
#305410 Ha ha du kanske passerar en dag molnig. Pizzerior har vi gott om Jim The one :)

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).