sön 30 nov 2014, 13:50#301727
Hej!
Tänkte höra om någon har erfarenhet av denna trimmer. Bra eller dåliga!
Konstigt att prata trimmer nu när det är vinter kanske.. Men kom o tänka på den nu när jag var ut i garaget och körde lite maskiner tomma på bensin.
http://www.husqvarna.com/se/products/trimmers/128c/Köpte min i somras, och det första jag märkte var att den var svårstartad. Kanske inte konstigt när det var första starten tänkte jag och fortsatte att dra i snöret. Efter ett tag startade den, men gick som ett as, varvade aldrig upp förrän den blivit riktigt varm. Det här fortsatte ett tag, den gick att köra efter ett tag, men dog på tomgång..
Åkte tillbaka med den till ÅF, ÅF justerade förgasaren och gav tillbaka den direkt. När jag sedan kom hem och provkörde den var den lite mer lättstartad! Däremot samma problem med att den inte ville varva upp. Vet att de inte alltid vill det när de är kalla, men den ska väl inte behöva stå och bluddra i fem minuter innan man kan använda den? Det låter som att den går väldigt fett när man försöka trimma med saken, men ÅF har ju ställt in förgasaren.
Ringde tillbaka till stället jag köpt den ifrån, och han sa att jag ska köra med den en tank eller så så borde det gå till sig, annars får jag komma tillbaka med den. Sagt o gjort - ringde återigen efter jag kört den ett tag, men då ville han ju givetvis inte ta tillbaka den, den var ju använd. Däremot kunde jag boka tid med deras verkstad för en justering..igen?
Läste på amerikanska sidor att det är en Poulan med Husqvarna-dekaler på, och att många var missnöjda med den, synd att jag inte hittade de recensionerna innan jag köpte den.
Så - erfarenheter av denna maskin eller liknande trimmers? Är de så här i början? Kört nya motorsågar och röjsågar, men de är inte så här bråkiga..
Det enda jag kan göra till sommarn är väl att lägga ut den på blocket och köpa en trimmer från en annan ÅF, och kanske ett annat märke.