lör 24 maj 2014, 22:00#281187
Nu är det länge sen jag hade med 580 DT att göra men det vanliga på traktorer allmänt
är att om man har fyra likadana snabbkopplingshonor bakpå traktorn så är det två stycken
par dubbelverkande uttag med in/ut & ut/in ovanför varandra.
På Fiaten är det väl två rätt långa spakar i hytten, den högra för det högra paret osv.
Du kopplar då kranens tryckslang på den övre och returslang på den nedre och drar
spaken bakåt tills den klickar fast alternativt fäster du den med en spännrem.
Det kan åxå vara så att spaken ska framåt, samma annars.
Nästa steg är ju att filura om fri retur kan ge nån hastighetsökning, det står i manualen
hur man ställer om dvventilen till att bara mata ut och kör returen direkt i påfyllningen.
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.