Arbetskläder för skogen

Technical 24

12 inlägg 7750 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Technical 24

JanO  
#267942 Jag har gått ett tag o kikat på Husqvarnas känga klass 2. Är det någon som har erfarenhet av dom? Hållbarhet? Comfort?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Technical 24

Blue  
#267943 Jag har ett par. Funkar fint men är rätt styva när dom är nya, vänsterskon trycker lite på min lilltå men det beror nog mer på tårna än skorna.
Farsan har också ett par men han tycker dom är alldeles för smala över tårna så han letar efter något annat.

Avatar Fallback

Re: Technical 24

åberg  
#267946 Köpte dessa för ett tag sen, har använt huggarstövlar förut. Det är de bekvämaste kängor jag nånsin haft, alla kategorier. Har inte hunnit använda dem ordentligt än så jag kan inte säga nåt om hållbarhet.

Avatar Fallback

Re: Technical 24

JanO  
#267981 Tackar för svar. Enligt handlaren jag pratade med skulle dom vara väldigt styva i sulan, är det
nåt som gör att dom blir att kännas klumpiga eller är det en fördel att dom blir mer stabila?

   TS
Avatar Fallback

Re: Technical 24

åberg  
#268014 Nej, jag tycker inte att de känns klumpiga, men man kanske skulle ta andra skor om man ville dansa salsa. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Technical 24

Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#268022 Dom känns styva i början men sen vänjer man sig så det går riktigt bra. Mycket nöjd med mina!

Avatar Fallback

Re: Technical 24

Jim_the_one  
#268030 Jag har haft mina ett par månader nu, använder dom i stort sett dagligen. Helt underbara, ger bra stöd till mina stackars fötter. Har iof formstöpta sulor för att hjälpa till att inte knäcka mina fotknölar.

Om man är van vid stövlar kommer man älska dessa, dom är mycket lättare och sitter mycket bättre. Dock är dom lite jobbigare att ta på och av men det gör man bara på morgonen och på kvällen.
Om man inte åker hem till mor å far å äter middag förstås, hehe.

Jag föredrar hård sula, man känner vad som finns under skon det gör man inte med en mjuk sula.
Om man nu inte ska gå på betong då är en mjuk sula att föredra.

Användarvisningsbild

Re: Technical 24

kava  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#268040 Har haft mina ca. 6 mån. De är lite hårda i början men man får gå in dom. Men det får man väl med de flesta kängor. De är vattentäta och andas bra. Lite smala i modellen. Men de är de bästa skogskängor jag haft hittills. De påminner lite om modeller från Meindl.

Avatar Fallback

Re: Technical 24

Tosca  
#268046
Jim_the_one skrev:Om man inte åker hem till mor å far å äter middag förstås, hehe.

Du kanske skulle börja använda landstingsplast i sådana lägen?

Avatar Fallback

Re: Technical 24

Jim_the_one  
#268060 Haha, ja det skulle man kunna göra, men tror inte att dom skulle må så bra av dubbarna jag har i sulorna. Tror inte det skulle uppskattas med dubbspår på golvet heller för den delen.

Kanske landstingsplast med vadderad sula.... hmmm.. haha

Avatar Fallback

Re: Technical 24

Tosca  
#268075 Nä, då kan det nog vara bättre med ett byte torra strumpor eller sockor tills man kliver i igen.

Avatar Fallback

Re: Technical 24

JanO  
#268078 Trevligt med utförliga svar. Stövlar har jag svårt att jämföra med eftersom det är en 7-8 år sen
jag hade såna på mig senast. Nu har kängorna jag har på vintern o när det är väldigt blött
börjat ha sett sina bästa dagar så dom behöver bytas ut mot nåt bättre. Tyckte Husqvarnas stämmer bra mot det jag söker, men blev fundersam när ni säger dom är lite smala...får nog åka till butiken o prova grundligt.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).