Skotare

Valmet 840 s2 vatten ihydraloljan någon

7 inlägg 3805 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Valmet 840 s2 vatten ihydraloljan någon

mtrama  
#255577 Har fått vatten ihydraloljan någon som vet var den kommer ifrån :surp:



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Valmet 840 s2 vatten ihydraloljan någon

vicram87  
#255582 Vattnet kommer troligen in när tanken andas, byt olja och sätt vattenfilter på lyftnings ventile på hydraultanken

Avatar Fallback

Re: Valmet 840 s2 vatten ihydraloljan någon

ÅsaNisse  
#255603 Kör du väldigt lite? Normalt förångas vatten och försvinner ut i ventilationen när du har driftstemperatur på oljan, om det inte regnar rakt in. Har du kanske badat med maskinen.

Avatar Fallback

840s2 vatten iolja

mtrama  
#255623 Kör inte så ofta ca 200 tim per år

   TS
Avatar Fallback

Re: Valmet 840 s2 vatten ihydraloljan någon

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#255752 Har du värmeslinga i hydraultanken ( extra utrustning) dvs Webaston värmer hydrauloljan :?:
Isåfall kanske den läcker.

Avatar Fallback

Re: Valmet 840 s2 vatten ihydraloljan någon

ÅsaNisse  
#256326 Kör du bara 200 timmar /år så är det nog kondens i tanken. Jag vet inte hur tanken ser ut eller går att komma åt, men när maskinen stått still ett ta så är det i princip att öppna bottenpluggen lite försiktigt någon gänga så rinner vattnet ut före oljan. Sen gäller det att dra åt i rätt ögonblick innan man tappar pluggen.
Ett annat alternativ är att ta en liten sugpump med ett rör som räcker ned i botten genom påfyllningen eller annat hål i tanken ( ventilationen) och suga upp bottensatsen där vattnet ligger.
Tredje alternativet: Tappa ut och byt olja.

Avatar Fallback

Re: Valmet 840 s2 vatten ihydraloljan någon

tallen100  
#256328 Ingen som provat att tappa ur oljan å värma upp den, vattnet bör ju förångas...

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).