Motorsåg och handhållet

Jonsered på Jula

28 inlägg 21184 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Jonsered på Jula

dkwquattro  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#202888 Såg nu att Jula börjat med Jonsered http://www.jula.se/search-result/?q=jonsered eller kanske bara jag som missat det?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Jonsered på Jula

Kse  
#202891 Höjer ju iaf standarden på Julas sortiment.
Bara inte Jonsered blir förväxlade med ”Jula sågar”

Användarvisningsbild

Re: Jonsered på Jula

totte  
#202893 2253 är ju t o m angiven som proffs-såg. Är väl lite skillnad på priset mot en Meec-såg för 695, borgar väl för att den kanske inte blir direkt förväxlad med skräpsågarna.

Vore ju bra om Jula överlag kunde lyfta sitt sortiment en bit. I början var det ju en postorderfirma som sålde väldigt mycket bra grejor, sen har det gradvis gått neråt med den allmänna kvaliteten, enligt min bedömning.

Användarvisningsbild

Re: Jonsered på Jula

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#202894 Ja, det var nog lite mer av kvalitetsgrejor i början. Köpte inte du din Faxe-klyv där "totte"?

Användarvisningsbild

Re: Jonsered på Jula

totte  
#202902 Stämmer bra det, dom hade Faxe 2008 när jag köpte min. Köpte den där för att det var kampanj på den, ett par tusen billigare än normalt. Bara lite grann efter så fanns den inte kvar i sortimentet. Det värsta annars med Jula tycker jag är deras lagerhållning, varenda gång man kommer dit för att köpa nåt särskilt så är det slut verkar det som.

Användarvisningsbild

Re: Jonsered på Jula

loppan  
#202912 När det byggdes verkstad här i början på nittiotalet så köptes i princip alla inventarier från jula med det var ju innan kinaskräpet fanns.
Är jonsered 2253 samma som husquarna 550 eller är det en 353a?

Avatar Fallback

Re: Jonsered på Jula

jonsered95  
#202913 Ska vara samma som 550 som jag har förstått de, så de e ju en proffssåg.
MVH Philip.

Avatar Fallback

Re: Jonsered på Jula

dkwquattro  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#202915
loppan skrev:När det byggdes verkstad här i början på nittiotalet så köptes i princip alla inventarier från jula med det var ju innan kinaskräpet fanns.
Är jonsered 2253 samma som husquarna 550 eller är det en 353a?



2253 motsvarar 550in

   TS
Användarvisningsbild

Re: Jonsered på Jula

loppan  
#202918 Priset 8995 inkl m är samma som hos riktiga såghandlare,bättre att handla hos en sådan då om man inte absolut måste handla per postorder.

550 XPG kostar ju 9000 inkl m

Användarvisningsbild

Re: Jonsered på Jula

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#202922 Glöm inte kolla var de ska servas. Tror inte Jula bistår med varesig leverans service eller annan service...
Det är varuhus...

Avatar Fallback

Re: Jonsered på Jula

dkwquattro  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#202924 Jo det är nog lättare att pruta lite hos handlaren med eller få med nånting extra!

Nu ska väl alla Jonsered handlare ta imot den mot garanti fel även om den inte hammnar högats upp i kön? Fast kanske bara får kvitto där ingen garanti papper!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Jonsered på Jula

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#202932
loppan skrev:Priset 8995 inkl m är samma som hos riktiga såghandlare,bättre att handla hos en sådan då om man inte absolut måste handla per postorder.

550 XPG kostar ju 9000 inkl m


Jag tror inte Jula har postorder längre.

Användarvisningsbild

Re: Jonsered på Jula

totte  
#202943 Undrar just om det här är början på en degradering av Jonsereds-märket. Har ju ryktats om det ett tag.

Användarvisningsbild

Re: Jonsered på Jula

machonisti  
#202944 Ajdå! Tycker det finns tillräckligt med degraderade märken redan.

Avatar Fallback

Re: Jonsered på Jula

vedförsäljan  
#202945 Ja tycker alt jula har en plats att fylla :grin:
Där är ju inte altid man behöver ha proffsgrejer till sporodiskt användning,och vill man ha proffs grejer finns ju de butiker te de :wink:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).