Föryngring

midiflex?

3 inlägg 3235 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

midiflex?

Volundsmed  
#195103 har en massa frågor i huvudet som måste ut just idag, men om man inte frågar får man inget veta :grin: så tänkte fråga om just "midiflex" är bra? känns mer som att de tar slut på maskinen onödigt fort? eller är jag helt fel ute?



   TS
Arevo
Avatar Fallback

Re: midiflex?

Brickan  
#195114 Såg en sådan arbeta i Sundsvall. Praktiskt taget inne i stan. Där Skönsbergsvägen går upp mot Gärdeshallen, vid Bygatan. Fördelen skulle vara att de körde över den uppvända tiltan så att bara hjulet rullat av så var det planteringsklart. I princip skulle planteringslaget kunna gå metern bakom maskinen. De menade att annars måste markberedningen ligga till sig ett tag före plantering. Det såg snyggt ut efter markberedning. Alla förståsigpåare utbrast i förtjusta tillrop. Så det var nog bra. Det här gjordes ju praktiskt taget mitt inne i stan där ena hyggeskanten var villatomter och hygget korsades av ett populärt elljusspår. Så de kanske var särskilt försiktiga.

Avatar Fallback

Re: midiflex?

Volundsmed  
#195183 sånt är coolt :P

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).