Traktorn i skogen

Valmet 702

4 inlägg 3552 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Valmet 702

mange_83_  
#188991 Har en fundering kring kopplingsbyte på en valmet 702, har fått höra att man kan byta koppling genom en lucka i golvet, dvs utan att dela traktorn, kan detta stämma?
hur mycket jobb är det ? :)



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Valmet 702

Cat554  
#189032 Hei.
Jeg har hatt noen gule Valmet.
Det er en luke over kopplingen, men du får ikke ut akslene der, så den må deles. Ta av toppstagfestet, så du drar ut akslingen til kraftuttaket som går helt fram til svinghjulet.
Stabiliser framakselpendlingen og skru av det som må til for å dele den mellom tank og ramme. Jeg mener det er best å trekke bakdelen bakover, da den er stødigere enn framdelen. Du trenger en god verkstedjekk med hjul på. Framparten står på bukker, godt og stødig. Det er en del skruer, men et par dager så er du kjørende igjen.
OH

Användarvisningsbild

Re: Valmet 702

halvproffs  
#189033 Gjorde tvärsom när jag böt koppling på Fergusson. Pallade upp bakdelen och placerade verkstadsdomkraften under framdelen och drog den framåt. Ganska enkelt. Kräver ett slätt betonggolv.

Avatar Fallback

Re: Valmet 702

dkwquattro  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#190372 Tror det ska gå då du inte har snabbväxel men du måste dra bak kraftöverföringsaxeln som Cat554 sa! På min 803 som harsnabbväxel lyckades jag dock inte göra de genom luckan! Men jag tror nästan det går lika snabbt att dela traktorn då det va lite trassel att få till baka lock och kopplingspedal rätt!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).