Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Bandlås?

7 inlägg 4138 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Bandlås?

snubblaren  
#183958 Hej har ett problem banden börjar slacka lite och vanliga korta bandlås går inte att få dit, utan det på de andra ställena på banden sitter någon annan sort där det sitter 2 små bultar längst ut som går igenom kroken alltså inga vanliga där man har en stor bult i mitten. Någon som vet vart man kan få tag i sådana?



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: Bandlås?

Tosca  
#183970 Bild?

Användarvisningsbild

Re: Bandlås?

Kse  
#183976 Bandlås får du tag på hos alla maskin och bandtillverkare, ska det vara någe special så är det nog ändå rätt väg att gå.
Är det bandlås med med stift där man satt i små bultar istället som du menar?
En bild underlättar som sagt eller iaf vad för typ av band och maskin det gäller

Avatar Fallback

Re: Bandlås?

snubblaren  
#184053 Ursäkta kvaliten hoppas ni ser glömde vanliga kameran hemma...

Bild

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bandlås?

finskpinne  
#184061 Såna där skarv var vanliga förr i tiden, men mina erfarenheter av dom är att dom inte håller så bra. Sprintarna (eller i ditt fall bultarna) brukar gå av och skarvet lossnar... Varför vill du ha just denna modell? Det finns ju nog olika längder av dom modernare skarvena också...

Avatar Fallback

Re: Bandlås?

snubblaren  
#184069 Eftersom banden är renoverade blir det för tajt emellan för att de vanliga ska kunna komma in.

   TS
Avatar Fallback

Re: Bandlås?

mannen  
#184095 Skaffa några långa bandlåsen och kapa bort en platta så blir sträckningen bra igen. När banden blir slakare igen så har du möjlighet byta ett långt låst mot ett kort.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).