Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Reparatör i Borås trakten?

6 inlägg 3952 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Reparatör i Borås trakten?

Engvall  
#181223 Vet någon om det finns någon bra fältreparatör för JD och Valmet i Borås, Ulricehamn trakten? Skulle vara riktigt tacksam för svar om ni sitter på någon information om detta.



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: Reparatör i Borås trakten?

skogogräv  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#181226 Valmet har en kontraktsverksta i svenjunga.
Jag vet inte om boråsmaskinverksta är i gång.
Svante på GJ-maskin (ulrisehamn tror jag).Tele har jag om du vill.
Vad för problem har du?
Mvh Magnus

Avatar Fallback

Re: Reparatör i Borås trakten?

Engvall  
#181228 Inga problem just nu men är riktigt gott att ha en bra reparatör nära till hands. GJ och JD i Jönköping ligger så jävla långt bort och kostar skjortan innan de ens har kommit ut på plats.
Men man får väl finna sig i det. Svante är kanon men har sällan tid direkt att komma ut.

   TS
Avatar Fallback

Re: Reparatör i Borås trakten?

Mekpelle  
#181232 Erik som skruvar Malwa är en höjdare på John Deere och rör sig i Borås. Haft han ute utan och löser det mesta.

Avatar Fallback

Re: Reparatör i Borås trakten?

zeaflower  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#181265 Som sagt, Ingemars mekaniska i svenljunga går under röd flagg och han brukar va väldigt hjälpsam!

Avatar Fallback

Re: Reparatör i Borås trakten?

Engvall  
#183843 Problemet med reparatör är nu löst, efter att ha lagt hela fre och lördag på att leta elfel på 1270:n som inte vill flytta sig. Sköt säkring på säkring och lögn i helvete att få tag i någon. Jo efter flera telefon samtal svarar äntligen tag i en vänlig kille som packade sig ut. På mindre än en timme hade han hittat felet, snacka om att jag var glad efter det. Han bjöd till och med på kaffe och macka.

Idag har maskinen gått kanon så nu får vi bara hoppas på att det fortsätter.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).