Traktorn i skogen

Startnyckel valmet !!

11 inlägg 6437 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Startnyckel valmet !!

Simon.M  
#178769 Hur verkar det med startnyckeln har en krokig nyckel till min valmet 565 -95 går det att köpa en ny nyckel eller måsta man byta hela tändningslåset. ser väldigt simpel ut så undrar om det är samma nyckel till alla valmetar



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Startnyckel valmet !!

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#178794 Kanske man kan låta den vara på jämt och bryta med huvudströmbrytaren och vid behov
ta med sig den nyckeln?

Avatar Fallback

Re: Startnyckel valmet !!

Simon.M  
#178796 Jo men känns gött att bytta nyckel innan den går av i sitter fast i låset :) än funkar den bra fasten den är krokig

   TS
Avatar Fallback

Re: Startnyckel valmet !!

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#178797 Är nyckeln lika avancerad som på min 6550 -00 så fila ut den i en plåtbit :wink:

Avatar Fallback

Re: Startnyckel valmet !!

ned  
#178800 Jag tror att det är samma till alla Valtra/Valmet!

Avatar Fallback

Re: Startnyckel valmet !!

Simon.M  
#178806 Japp en sådan är det mistänker med att det är samma så man borde ju kunna köpa en universal nyckel billigt någon stans hitta en sida igår där dom sålde nyckel för 15 kr till Mf men såg ut som min så kanske är samma till alla traktorer nästan. Men nu hittar jag inte sidan

   TS
Avatar Fallback

Re: Startnyckel valmet !!

skördaren 2  
#178810 Passar mellan alla valmet så det är inga problem att hitta nyckel :smile:

Avatar Fallback

Re: Startnyckel valmet !!

Simon.M  
#178836 http://www.afsa.nu/nyckel-till-tandning ... rsal/687-0
ser ut att vara en sådan

   TS
Användarvisningsbild

Re: Startnyckel valmet !!

Valmetmannen  
#178923 Det säljs alltså nycklar till traktorer för 17 kr? Bara att ta för sig då :grin:

Avatar Fallback

Re: Startnyckel valmet !!

Apple farmer  
#178938 Samme nøkkel som på min 6850. Skal man sikre traktoren mot tyveri bør nok dørene låses, det er en egen nøkkel til dørene, og den ser litt mer avansert ut. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Startnyckel valmet !!

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#178991 Ska tillägga att nyckel på min Stiga Villa ser lika dan ut med....

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).