Motorsåg och handhållet

Mcgulloch tillbaka i sverige

14 inlägg 5656 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Mcgulloch tillbaka i sverige

värmSkog  
#161657 Mcgulloch kommer tydligen tillbaks till sverige igen, ska tydligen vara mestadels husqvarna grejer under huven så att säga.

Artikeln finns tydligen inte på nätet än men lägger upp den när jag hittar den



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Mcgulloch tillbaka i sverige

FREIJAN  
#161660 Undrar om de inte är så att Partner har gått i graven och att Mcgulloch tar över där istället, är inte helt hundra på det.

Användarvisningsbild

Re: Mcgulloch tillbaka i sverige

värmSkog  
#161663 Det är mycket möjligt att det är så. stod iaf i annonsen att det är husqvarna som äger mcgulloch sedan 3år tillbaka. den så kallade elite modellen är svart med gula inlägg

   TS
Avatar Fallback

Re: Mcgulloch tillbaka i sverige

4WD  
#161666 ?
Senast redigerad av 4WD tor 07 jun 2012, 15:32, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Mcgulloch tillbaka i sverige

axwell  
#161668 På gräsklipparsidan ha Mcculloch funnits i flera år, samma som Partner och några till.
Har använt lågpris B&S- men även Hondamotorer.

Tror att även motorsågarna är anpassade till stormarknadernas "pris påverkar volym".

Avatar Fallback

Re: Mcgulloch tillbaka i sverige

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#161670 Mcgulloch är ett bättre varumärke internationellt än Partner. Annars är det säkert samma hobbyskit.

Användarvisningsbild

Re: Mcgulloch tillbaka i sverige

värmSkog  
#161672 hobbyskit kan nog stämma bra. deras 2 bästa modeller "elite" som dom kalla dom var tydligen tänkt till farmare. så det är ju antagligen ingen såg till dom som använder sågen dagligen.
Men de kan ju ändå bli lite kul att se hur dom känns att använda osv

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mcgulloch tillbaka i sverige

totte  
#161690 Det har under en längre tid varit samma sågar, de byggs oftast i Italien. Och det är betydligt längre än tre år. Så sörj inte att Partner försvinner nu, Partner-sågarna försvann på slutet av 80-talet vill jag minnas, sen dess har det bara varit ett klistermärke på hobbysågar, liksom McCulloch. Så vänta er inget nytt av att McCulloch kommer åter, det är inte McCulloch, det är samma grejor som Jula m fl redan säljer som Partner.

Det är en ren skändlighet av Elux att ta varumärken från flera av de bästa proffssågsmärken som funnits och klistra på rena konsumentvaror. Det enda försonande är att dom som regel åtminstone fungerat för sin kategori av användare, till skillnad från mycket av Kina-skräpet som säljs idag.

Användarvisningsbild

Re: Mcgulloch tillbaka i sverige

värmSkog  
#161691 Där ser man, alltid lär man sig något nytt. visste inget om detta så jag kunde bara gå på det som stod i tidningen.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mcgulloch tillbaka i sverige

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#161692 Jag håller med Totte. Det är slut för länge sen för dessa två märken och några till.
Tror inte det blir nån stor satsning på McCulloch i den bemärkelse det var då Elux sålde dem innan de knep tag i HVA.

Det blir nog en dekal mindre o klistra bara...

McCulloch märket har inte varit mer borta än Partner...

Användarvisningsbild

Re: Mcgulloch tillbaka i sverige

värmSkog  
#161716 Här har ni artikeln iaf

http://www.lantbruk.com/svartgul-klassi ... 2012-02-17

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mcgulloch tillbaka i sverige

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#161718 Oxypower = X-Torq.

Sågen på bilden ser ut som en svart 445...

Användarvisningsbild

Re: Mcgulloch tillbaka i sverige

Mäki  
#161719
Bild

Användarvisningsbild

Re: Mcgulloch tillbaka i sverige

totte  
#161745 Jaha, så står det. Nå att Hq köpte det för tre år sen må vara formellt korrekt, men Elektrolux har ägt McCulloch länge, så det har bara flyttats om inom koncernen, till Hq som ju numera också formellt är ett eget bolag. Sen får vi se vad det betyder för kvaliteten på dom här, man må ju hoppas att dom fortsätter och göra säkra och vettigt hållbara konsumentsågar, så det finns alternativ till det värsta skräpet, som ofta är rent livsfarligt.

Och som sagt, dagens McCulloch har ingenting alls att göra med dom otroligt tuffa proffssågarna med det namnet, som producerades i USA tidigare.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).