Arbetskläder för skogen

Pfanner kläder?

21 inlägg 22469 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Pfanner kläder?

Volundsmed  
#159914 Hej! jag är sugen på att köpa pfanner kläder. är de någon som har erfarenhet av dom kläderna? tacksamm för svar! MVH :wink:



   TS
Avatar Fallback

Re: Pfanner kläder?

MG:s  
#159928 Har bara gött att säga om dessa kläder, dyra i inköp men mycket "rivsäkra och nöttåliga.
Mina byxor är ett par Gladiator med 7cm extra benlängd.
Bara att inhandla köpte mina på skogma.

Användarvisningsbild

Re: Pfanner kläder?

Vesslan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#159931 Jag har både jacka och byxor!
Toppenkvalitet och grymt sköna!

V

Avatar Fallback

Re: Pfanner kläder?

4WD  
#159956 ?
Senast redigerad av 4WD tor 07 jun 2012, 17:01, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Pfanner kläder?

Volundsmed  
#159969 jo, jag har med bara hört bra om dem! Jo, priset är väl de negativa. Hade med tänkt att beställa på skogma, men om man kan testa dem så är de ett plus i kanten ;)

   TS
Avatar Fallback

Re: Pfanner kläder?

Volundsmed  
#160305 har hört att man kan jämföra dem med stihl comfort i tighthet. Stämmer det?

   TS
Avatar Fallback

Re: Pfanner kläder?

Anton7477  
#160339 Jag har ett par jag haft nu sen 2007 sjukt nöjd med dem. Huggt mycket både på jobbet och hemma på gården och där är inte ett hål i dem!!

Avatar Fallback

Re: Pfanner kläder?

Axl  
#160368 Tycker brallorna är bättre än jackan. Jag tog arborist jackan istället för den vanliga som känndes alldeles för varm men även arborist jackan är varm och ganska tät. Men den är iaf inte sydd för tjocka gubbar som vanliga huggarblusar brukar vara...

Avatar Fallback

Re: Pfanner kläder?

Volundsmed  
#160511 Det låter bra att dem håller för det dem är till för! Är dom varma på sommaren? Eller ska man hellre användaett par vanliga blåkläder då? Tacksam för svar!

   TS
Avatar Fallback

Re: Pfanner kläder?

Anton7477  
#161171 Jag köpte mina just när jag gick och kapade vindfällor efter per på sommaren och vi hade 27 grader. Det finns en dragkedja bak på benen vid knäna som man kan knäppa upp som är till för att ventilera när det blir varmt funkar klockrent.

Avatar Fallback

Re: Pfanner kläder?

Volundsmed  
#161184 fan vad gött! Har ni de röda byxorna eller gråa? Iaf, villka ser bäst ut. Om man snackar utseende? :mrgreen:

   TS
Avatar Fallback

Re: Pfanner kläder?

Anton7477  
#161517 Jag har ett par röda men de är mer gråa nu. hihi ska nog byta snart till ett par nya men 5 år i tjänst tycker jag e godkänt när man i princip hugger minst en gång i veckan.

Användarvisningsbild

Re: Pfanner kläder?

hayabusa 08  
#174398 Jag funderar oxså att skaffa pfanners byxor.
Undrar bara hur stor skillnad det är i rivtålighet mellan deras olika byxor.

Jag tänker då mest mellan deras kevlarförstärka ( var väl dom som kom först och skiftar nästan över i rosa på framsidan) och det nya gladiatortyget.

Är det någon som har erfarenhet av dom båda byxorna?

Avatar Fallback

Re: Pfanner kläder?

asseasse  
#174451 Jag köpte ett par byxor kring 2006 - 2007. Kevlar enbart på knäna och i övrigt någon slags nanotyg. Byxorna som hade större ytor kevlar kändes lite styva. De stöter ifrån sig vatten bra och det är nog det enda tyg jag har prövat som faktiskt andas. Har dem fortfarande men yttertyget är faktiskt i trasor. Det tyget är inte så rivstarkt. Vilket till viss del kompenseras av att det är stretch i det men när det gäller mina byxor så gjorde vassa kvistar och skrovliga stammar processen ganska kort. Det är möjligt att de ändrat på tyget sedan dess och att det är hållbarare idag. Komforten var annars suverän - helt underbara på det området. På sommaren blir de varma men inte varmare än några andra icke-bommulls byxor.

/Andreas.

Användarvisningsbild

Re: Pfanner kläder?

Mangelu  
#174531 Det har hunnit bli tre par gladiatorbyxor sista åren. En mycket skön byxa. Det jag däremot har märkt är att i takt med antalet tvättar så tappar tyget mycket av sin slitstyrka, och det blir ganska lätt revor i tyget. Trots detta så är det en mycket bra byxa enligt min mening.

Sen kan man ju alltid ondgöra sig över priset, men hugger man lite regelbundet så är det värt det. Priserna på "top of the line" ställen varierar inte så mycket mellan märkena så det är väl mer en smaksak.

Har hunnit testa Husqvarnas nya kläder en del nu, och jag måste säga att set är nog det skönaste jag har testat hittills. Gillar speciellt de förböjda knäna och ärmarna som gör att det aldrig känns som att kläderna fastnar på kroppen även när svetten börjar tränga fram, vilket inte är helt ovanligt. :roll: Om kvalitén håller i längden så är det ett givet första val för mig. Ska väl tillägga att jag inte har provat Stihl:s X-fit.

En annan fördel med Hva byxorna är att i priset ingår rejäla hängslen och remmar att dra åt runt kängor eller stövlar. En stor fördel när man jobbar i snö. Detta saknar Pfanners byxor.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).