Små skogsmaskiner och övriga maskiner

En beg honda 450

2 inlägg 2543 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

En beg honda 450

swe#kipp  
#12023 http://www.blocket.se/vi/13669578.htm?ca=6_s
kolla denna,,,, den verkar vara utrustad med egen hydralik !?!?



   TS
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#12036 Ja det gör den??

Har varit uppe om de i skolan varför Honda inte har som tillval att man kan få nån form av inbyggd hydraulpump kopplad till motorn?

Jag menar trx 500 hydrostat som jag tycker är en av dom bästa fyrhjulingar som finns det enda nackdelen med den är att till avesta kranen så har vi en separat 6,5hk motor som driver en hydraulpump vilket innebär att det är två bensintankar man ska hålla koll på

sen förvisso.. men endå den är relativt stark, men dom där riktiga bjässarna till stockar då börjar motorn storkna

hade den orkat mer om det drivits av 500 motorn?

Även 450na är riktigt starka, körde en boggiekärra med hm vad kan de va, 0.5-1.0 ton jord i en relativt brant uppförsbacke på 2ans växel

vilket var väll lite fel men.. man kände när man kom högst upp att framhjulen lätta lite och den börja gå ner i varv

så 450 är även den en utmärkt fyrhjuling

Kan verkligen rekommendera Honda som skogsmaskin
alla maskiner har förr eller senare nått fel, men på Hondorna i skolan har det varit elfel och det kan väll bero på flera saker

så om du funderar på atv kipp rekommenderar ja 450 eller 500 hydro :)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).