Bioenergi

Dutch Dragon "varför inte i sverige"

3 inlägg 2740 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Dutch Dragon "varför inte i sverige"

Engvall  
#151528 Min fråga är ganska kort och enkel:

Varför är inte Dutch Dragon 10075 ett alternativ istället för Bruks eller Erjo i Sverige?

Ur min synvinkel har den minst lika hög kapacitet som de övriga två märkena.
Ser helst att ni som äger någon form av flishuggar kan bjuda på era erfarenheter.



MVH



   TS
Avatar Fallback

Re: Dutch Dragon "varför inte i sverige"

wernald  
#153979 kan inte tala för kapacitet eller något men här ( vid falköoing) har jag faktiskt sett en dutsch dragon på en jd :) verkar vara en bra maskin men folk kanske är rädda för reservdelar? ja menar bruks och erjo är ju stora i sverige....

Avatar Fallback

Re: Dutch Dragon "varför inte i sverige"

Bonden/Ramnäs  
#154177 har kört en drake här i sverige och kan väl säga som så att det gör jag aldrig om.. bra kapasitet.. svår att underhålla dåligt matarbord svårt att byta knivar.. en fläkt ist för axelereator så stopp i röret var det ofta.. och allt görs via pekskärmen som allt från att lägga tryck på rullen till att tippa baljan.. på helträd skulle den funka i sverige men eftersom vi flisar mkt grot med så blir den maskinen utesluten :) hoppas du fick lite svar iaf

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).