Skogsnyheter

Göran Persson om Sveaskogs framtid

3 inlägg 2410 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Göran Persson om Sveaskogs framtid

Zalman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#145301 Bra med konkurrens
Det som tappar procentuellt i omfattning hos Sveaskog framöver blir det klassiska skogsbruket.
– Gamla verksamheter kan vara kvar i absoluta tal, men tappa i relativ storlek. Det här ger ytterligare möjligheter till intäkter.
– Det är oerhört farligt för skogsägarna att sitta och enbart vara beroende av ­sågverk och skogsindustri.
– Hade vi varit lika slöa att utveckla energisortimentet som finnarna varit, som ­ligger långt efter oss, hade vi haft en väldigt besvärlig situation.
– Det är bra för skogsindustrin att det är konkurrens om råvaran, vilket de inte alltid gillar att höra.
http://www.skogsaktuellt.se/?p=39211&pt=108&m=1422



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Göran Persson om Sveaskogs framtid

Engelthon  
#149180
Zalman skrev:– Det är oerhört farligt för skogsägarna att sitta och enbart vara beroende av ­sågverk och skogsindustri.

Det var bra sagt Persson :lol:

Zalman skrev:– Hade vi varit lika slöa att utveckla energisortimentet som finnarna varit, som ­ligger långt efter oss, hade vi haft en väldigt besvärlig situation.

Persson vet tydligen om nått som jag inte vet. Jag tycker precis tvärt om mycket väl utvecklat och bra betalt dessutom.

Zalman skrev:– Det är bra för skogsindustrin att det är konkurrens om råvaran, vilket de inte alltid gillar att höra.

Detta är nog en sanning med modifikation. Är det som idag binder man ris åt sin egen rygg som slutar med att som skogsägare har ännu mindre valmöjligheter.

Användarvisningsbild

Re: Göran Persson om Sveaskogs framtid

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#149939 Mats Jangdal svarar http://www.skogsaktuellt.se/?p=39461&pt=108&m=1422
/Niklas

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).