Grävmaskiner

hanix h36c eller volvo ec70

4 inlägg 5583 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

hanix h36c eller volvo ec70

nickev8scania  
#132884 hej! jag undrar om någon vet ungefär vad dom står i för pris och vad som är lämpligast att använda.

hanix h36c -07 1100tim encon rototilt 3 skopor.

volvo ec70 -01 3900tim rf s 45 snabbfäste 3 skopor hydraulisk planerskopa, ingen rototilt.


jag har tänkt gräva lite dräneringar, husgrunder, tomtplanering osv. men även rensa diken, gräva lite vägar.
och kunna använda den med en grip och energi gallra.



   TS
Avatar Fallback

Re: hanix h36c eller volvo ec70

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#132914 Tveklöst volvon.... en grävare ska väga minst 5 ton i mina ögon... ja hade en komatsu pc45 på 5 ton nyligen som ja tyckte var optimal inne på gårdar, men när man ska gräva vägar osv så blir den för klen... Nu har jag lånat en PC75 å efter att ha blitt kompis me den så tycker ja att den är kanon... Dock lite klumpig inne på gårdar osv... Så skulle ja själv köpa en grävare idaxläget så skulle ja vilja ha en 7-8 tonnare som svänger innanför larven, å har stålband!

Användarvisningsbild

Re: hanix h36c eller volvo ec70

nickev8scania  
#133116 Okej jo jag tror nog man ska satsa på en lite tyngre maskin, fast samtidigt smidig.
har börjat kolla lite på volvo ecr58

   TS
Avatar Fallback

Re: hanix h36c eller volvo ec70

skog+ terri  
#133143 hällå gott folk ska man bara brtya ren skotar väg ¨så räcker en 5 tonar till menska man gör lite allt så skulle ja säga komatsu 88 mr den har en räckvid som en stor grävare o smidig som en 5 tonare så skulle ja satsa så köp en sådan

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).