Skotare

valmet 838

6 inlägg 6489 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

valmet 838

Martin_D  
#121790 Hej!

Har en gammal valmetskotare som jag har lite problem med växellådan på när den är kall.
Det är converterlåda i den och när maskinen är kall och jag lägger i växeln och försköker komma iväg och maskinen får lite motstånd så hppar växeln ur och då är det bara att släppa gasen och då går växeln i igen och så får man göra ett par gånger tills man kommer iväg. Har man väl fått rull på maskinen så är det inget bekymmer sen. Då går den. Vad kan det vara för fel?



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: valmet 838

ulm  
#123976 Du har inte kommit på felet? Jag har en 836 som gör likadant när den stått stilla ett tag och är kall mest när man skall köra bakåt!

Användarvisningsbild

Re: valmet 838

vajern  
#124177 vi har faktiskt både en 838 och en 836 i skolan som betedde sig så.. jag har för mig dom bytte olja så funka de någorlunda sen. Ska höra med verkstadsmekanikern imorgon om han har några bra tips

Avatar Fallback

Re: valmet 838

Ricke40  
#126424 Är det någon som vet var man kan få tag på delar till en valmet 832 ?

Användarvisningsbild

Re: valmet 838

Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#126437 Kan det vara så enkelt att nivån är lite låg i convertern?

Avatar Fallback

Re: valmet 838

Ricke40  
#126485 har en valmet 832-88 ca 18000 tim,har haft den sen ny (inom familjen) enda ja har märkt är när den är kall så är den trög men varmkör man den först så är det inga problem

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).