Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Kina ATV

26 inlägg 35996 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Kina ATV

anersimyra  
#99785 Hej alla huggare! jag är i köpartagen på en atv med lunningsvagn,finns det en vettig kines? eller ska jag slå dom funderingarna ur hågen.Jag såg att polaris kommit med en ny prispressad maskin, 800 sportsman för 70 lappar ex moms,någon som vet något om den maskinen?
Mvh Anders Vilhelmsson



   TS
Användarvisningsbild

Re: Kina ATV

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#99803 Jag tycker att kineser bör undvikas av ren princip. Förutom att kvalitén är synnerligen tveksam så gäller ju att arbetsförhållandena för de som monterar eländet oftast är under all kritik och bara detta faktum borde vara tillräckligt för att avstå ett köp.

Avatar Fallback

Re: Kina ATV

Mickev  
#99832 Ja för din skull så skulle jag avråda dig från kinesåk. Om du inte har mer pengar än vad en ny kines kostar bör du kolla på beg "märkes-atv" i samma prisklass istället.

Har en kompis som har 800 sportsman och den är riktigt trevlig maskin. Själv kör jag den längre modellen av sportsman 500 och är nöjd med den också.

Användarvisningsbild

Re: Kina ATV

Swinto  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#99846 Håller med föregående talare. Tittade en del på Kina maskiner innan jag bestämde mig för en Polaris Sportsman, trots att den är begagnad så har jag inte ångrat mig en sekund och är jättenöjd.

Användarvisningsbild

Re: Kina ATV

anersimyra  
#99857 Tack för era svar,jag avstår från att köpa kinesiskt.Tyvärr är det väldigt svårt att handla något som inte är made in kina,det märker man först när varan är levererad,nog fan sitter där en liten lapp,made in kina.
mvh Anders

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kina ATV

stegmaster  
#99866
anersimyra skrev:Tack för era svar,jag avstår från att köpa kinesiskt.Tyvärr är det väldigt svårt att handla något som inte är made in kina,det märker man först när varan är levererad,nog fan sitter där en liten lapp,made in kina.
mvh Anders

Den "bästa lappen" at kolla om det er kines eller ej, er nog prislappen. :grin:

Användarvisningsbild

Re: Kina ATV

anersimyra  
#99890 Jag såg att det finns en maskin som heter Kymco,made in taiwan.Jag såg att kymcofabriken levererar motorer till bla BMW och Articat!!.Innebär det att BMW och Artic säljer maskiner med kinesiska lågkvalitemotorer?
mvh Anders.

   TS
Avatar Fallback

Re: Kina ATV

valtra a 72  
#99899 Taiwan ligger ej i kina och är ett eget land och de håller mycket bättre kvalite på sina grejer

Användarvisningsbild

Re: Kina ATV

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#99901 Made in Taiwan är lika med super kvalitet för kineser.

Användarvisningsbild

Re: Kina ATV

totte  
#99902
valtra a 72 skrev:Taiwan ligger ej i kina och är ett eget land och de håller mycket bättre kvalite på sina grejer


Du har just ådragit dig den kinesiska regeringens enorma vrede, den har en helt annan uppfattning om saken! :shock: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Kina ATV

anersimyra  
#99945
valtra a 72 skrev:Taiwan ligger ej i kina och är ett eget land och de håller mycket bättre kvalite på sina grejer

Mysteriet tätnar, jag läste på nätet att Kymco har sina fabriker i kina därför antog jag att det var en kinamaskin.Kanske är kymco något att satsa på då det trots allt tillverkas riktiga kvalitetsprodukter i kina,kameror tex.Har du själv erfarenhet av en kymco?
mvh Anders.

   TS
Avatar Fallback

Re: Kina ATV

foton  
#99961 Ja du Anders det hör till här på forumet att man skall hata allt som kommer från Kina. Jag tror inte att dom vet att mobitelefonerna tv apparater sportskor,som dom själva har troligen kommer från Kina.

Användarvisningsbild

Re: Kina ATV

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#99971
foton skrev:Ja du Anders det hör till här på forumet att man skall hata allt som kommer från Kina. Jag tror inte att dom vet att mobiltelefonerna tv apparater sportskor,som dom själva har troligen kommer från Kina.

Mobil: Kumla
TV: Slovenien
Spis: Motala
Kyl&frys: Mariestad
Micro: Norrköping
Tvätt: Ljung
Bil: Trollhättan
Traktor: Coventry
Skogsutrustning: Mölndal, Huskvarna, Lennartsfors
Dator: Grafikkortet tyvärr kinesiskt, enda som fanns utan fläkt.
Skor: I huvudsak Jönköping, definitivt inga från Kina.

Således går det alldeles utmärkt att leva utan kinesiska prylar, och grejorna håller dessutom i många år också :smile:

Kanske dags att skapa ny tråd i detta ämne?

Användarvisningsbild

Re: Kina ATV

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#99986 Det är skillnad på utländska fabriker i kina och kinas egna produktion. Då Honda startar en fabrik i kina så är det med japansk ledning som har sten koll på vad som händer på fabriken. Så är det för alla stora aktörer som tillverkar i kina.
Men det är faktiskt så tråkigt att det som tillverkas i Kina utan överinseende av människor med vår västerländska känsla för kvalitet är skit. Kineser förstår inte våra kvalitetskrav.
Att det är från kina behöver således inte betyda att det är dåligt. Det är inte ursprungslandet på grejerna som egentligen är det viktiga. Det viktiga är vem som är chef på fabriken, kan låta syniskt men tyvärr är det sant.....

Användarvisningsbild

Re: Kina ATV

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#99987
th skrev:
foton skrev:Ja du Anders det hör till här på forumet att man skall hata allt som kommer från Kina. Jag tror inte att dom vet att mobiltelefonerna tv apparater sportskor,som dom själva har troligen kommer från Kina.

Mobil: Kumla
TV: Slovenien
Spis: Motala
Kyl&frys: Mariestad
Micro: Norrköping
Tvätt: Ljung
Bil: Trollhättan
Traktor: Coventry
Skogsutrustning: Mölndal, Huskvarna, Lennartsfors
Dator: Grafikkortet tyvärr kinesiskt, enda som fanns utan fläkt.
Skor: I huvudsak Jönköping, definitivt inga från Kina.

Således går det alldeles utmärkt att leva utan kinesiska prylar, och grejorna håller dessutom i många år också :smile:

Kanske dags att skapa ny tråd i detta ämne?


Hur gammla grejer måste man ha för att till exempel ha en biltelefon tillverkad i sverige? Kan du inte skriva tillverkningsår vid sidan av tillverkningsort?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).