tis 03 aug 2010, 22:19#97390
Har haft det bekymret en gång på min 1800 och det berodde på kabelbrott. Kabeln mellan "släpvagnsuttaget" och vagnen hade förmodligen häktat i något, men den var inte helt av så ifrån förarplatsen såg det OK ut. En nogrannare granskning visade dock att ena tåten var av.
Jag gissar att enda möjligheten för vagnen att driva om du lägger 12V på kablarna, alltså tänder bromsljuset, är att styrventilen (sitter under luckan på boggien om jag minns rätt) felar. Jag råder dig dock att mäta spänningen på 4-hjulingen först - i "släpvagnsuttaget" när du bromsar, därefter under luckan på den kabeln som ansluter till ovan nämnda ventil.
Lycka till!
CaseIH 685XL4-88, Ford 4600-77/Nokka 2043 Huggarvagn, Yanmar 1510/Kranman T1800, Aktiv SC20, Case CX50 Grävare, Patu 40LF, Volvo BM 650-74 med FMV 240, Deutz 7206A
"Lite är bra mycket mer än ingenting"