Skördare

Vatten i lådan- Eco Log

8 inlägg 3108 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vatten i lådan- Eco Log

sunemangs  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#97304 Nu står det en Eco Log hemma, begagnad. En sak jag märkte som jag stör mig lite på att lådan precis framför hytten fylls med vatten, det vill jag inte ha där. Är det en list som saknas eller är det tänkt att man ska plasta in alla saker man vill ha där?
Någon som vet om det ska vara såhär?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Vatten i lådan- Eco Log

skogsjan695xl  
#97337 Är det den stora lådan eller någon av de mindre lådorna.
Den stora har väll 2 luckor som ligger på utsidan lådan kanter om man säger så, så inget vatten bör komma in där.

Avatar Fallback

Re: Vatten i lådan- Eco Log

sunemangs  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#97338 DEt ser inte riktigt likadant ut på denna som det gjorde på den gamle Caten. Där va det ju två luckor som man stängde mot varandra och det höll tätt. Men på denna så är det bara en lucka man öppnar åt sidan.
Ingen som gör Eco Log här?
Senast redigerad av sunemangs mån 02 aug 2010, 17:50, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vatten i lådan- Eco Log

sumper  
#97341 vi har 2 luckor på våran 09a dock har vi större problem att få undan bark och annat skräp :grin:

Avatar Fallback

Re: Vatten i lådan- Eco Log

sunemangs  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#97342 Märkligt. Detta är en 06:a Denna lådan är mer rektangulär än den som va på 580:in.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vatten i lådan- Eco Log

sunemangs  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#97531 Såhär ser min låda ut

Bild

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vatten i lådan- Eco Log

skogsjan695xl  
#97536 Det skulle nog gå med en gummilist runt kanten så kanske det sluter tätt. Ser ut som kanterna på locket går precis med kanten på lådan. Då kommer det säkert in vatten lite överallt. Lister finns att köpa ex på swedol till bra pris.

Avatar Fallback

Re: Vatten i lådan- Eco Log

sunemangs  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#97538 Det är bra kanter runtom hela utom där gångjärnen sitter. Jo har ju tänkt list eller svetsa dit en kant. Konstigt att de har olika lådor bara

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).