Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Jädra hondakopia

13 inlägg 6704 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Jädra hondakopia

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#96195 Jag som talat så gott om dessa kina kopior på honda motorer... Tji fick jag. Skulle justera upp flöttörnivån litegrann men det visade sig att förgasarhuset var gjort av sand blandat med snus.. Så då jag öppnade den gick den i bitar. Värsta skiten.
Men nån som vet nån som har resdelar till dessa? Skulle haft en ny gasare. Motorn är en 5,5 honda gx kopia det står 168f på magnapullen och är den som XYZ skickar med sin vagn...



   TS
Användarvisningsbild

Re: Jädra hondakopia

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#96211 Trist, måste vara nått nytt de börjat med, jag har då en original-Honda på min. Men det är klart, vagnen har blivit betydligt billigare de senaste året och de har börjat ta "delarna från ny leverantör".

Har du pratat med xyz-trading direkt? De har då alltid varit bra att göra med tidigare.

Användarvisningsbild

Re: Jädra hondakopia

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#96227 Tvärtom så kunde man förut välja om man ville ha honda eller en kopia. Numer har de bara Honda original. Jag har inte surrat med XYZ'a ännu. Helg och så nu. Men ska ringa i morgon, jag har som du bara goda erfarenheter av dem så det löser sigf nog. vagnen är knappt ett halvår gammal och den ska inte rammla i bitar. Lite problematiskt är att Firman som jag köpte av har gått i KK så jag kan inte vända mig dit med mina eventuella reklamationer.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Jädra hondakopia

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#96228 I övrigt måste jag bara få vara lite lyrisk över vagnen. Har väk kört hem en 10 lass nu. Funkar hur bra som hellst, man börjar tom få til det med krankörningen. Jag är mest inponerad äver styrkan på den, rotstockarna är aldrig några problem. Är de för stora så tar man de bara en ända i taget.
Sen tycker jag mig inte, till skillnad från de flesta här sakna driften på vagnen. I markerna vi har som är fina har jag aldrig blivit stående och jag tycker jag har ett jädra drag iom att den har sånt kultryck. Och nästa steg blir ju kedjor eller nya monsterdäck om jag tycker mig sakna dragkraft. Min hjuling har gått 300h så däcken är inte helt nya...

   TS
Avatar Fallback

Re: Jädra hondakopia

SAKO75  
#96252 Har haft min xyz-vagn i några veckor. Till att börja med så slutade pumpen att fungera som den skulle. Satt en Briggs&Stratton 6,5hk på. Fick en honda 5,5 till låns medans dom reparerade min. Den ser då ut att vara orginal. Nu har en fjäder som skall lyfta drivrullen på den ena sidan av vagnsdriften gått av. Hur mycket skall driften klara, tycker den är starkare bakåt än framåt, någon som vet. Helt nöjd med kranen, beställde 2-spakssystem.

Användarvisningsbild

Re: Jädra hondakopia

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#96260 finns den med nåt annat än 2 spaks? vet inget om driften då min vagn är utan drift.

   TS
Avatar Fallback

Re: Jädra hondakopia

SAKO75  
#96261 2 spaks kostar extra.

Användarvisningsbild

Re: Jädra hondakopia

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#96290 Blev erbjuden ett briggspaket i utbyte på mitt med en slant emellan. Men vet inte hur jag ska göra.. Slanten var lite för stor. Vad är det för briggs motor på paketet? hittar ingen 6,5 på briggs hemsida som det skulle kunna vara.

   TS
Avatar Fallback

Re: Jädra hondakopia

SAKO75  
#96295 Modell Vanguard. Skall kolla när jag kommer hem, sitter på jobbet denna vecka.

Användarvisningsbild

Re: Jädra hondakopia

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#96298 Har du låneaggregatet nu? Eller har du fått tillbaka dittbriggsagg?

   TS
Avatar Fallback

Re: Jädra hondakopia

SAKO75  
#96302 Ajdå, (ursäkta) tänkte mig inte för, har ju hondan nu.

Användarvisningsbild

Re: Jädra hondakopia

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#99212 Har fått mitt nya Briggs o stratton agg nu. Helt fantastiskt vad vackert den motorn går. Man behöver bara titta på startsnöret så går den igång. Nu behöver jag bara dra lite halvhjärtat från förarplats motför förut då jag fick kliva av för att få riktig swung i magnapullen.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Jädra hondakopia

Kse  
#99265 Vad får man pynta för en Briggs o Stratton motor?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).