Bilar

Vad kör ni med till skogen?

290 inlägg 89678 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Torparn79  
#96026
D Brown skrev:Helgmodellen:



ååHHH!!
den ville ju jag ha, skulle ju vara grymt midsommarfordon..
det är alltid en bar öppen där man stannar..

frågan är om den som styr ska ha tillträde till baren..?

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

totte  
#96030 Hmm, bara att börja raida loppis efter gamla cyklar och ta fram svetsen och verktygen 8)

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#96035 Ja helgmodellen kan ju inte vara allt för svår att bygga......en bakaxel + en kardanaxel med massa drev påsvetsade :-?

Edit: Jag ändrar mig efter att ha sovit på saken, hälften av barbesökarna måste ju då trampa baklänges...

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

BM 35  
#96082 Den andra som skrev i den här tråden suktade efter en Nissan Navara att åka till skogen med,,,,,,,,Nu suktas det efter en bar vagn=) Så det kan gå

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#96084
D Brown skrev:Ja helgmodellen kan ju inte vara allt för svår att bygga......en bakaxel + en kardanaxel med massa drev påsvetsade :-?

Edit: Jag ändrar mig efter att ha sovit på saken, hälften av barbesökarna måste ju då trampa baklänges...


Inte om du drar kedjan i en åtta. Hur man gör det i praktiken vete tusan.

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Torparn79  
#96093
Mangan skrev:
D Brown skrev:Ja helgmodellen kan ju inte vara allt för svår att bygga......en bakaxel + en kardanaxel med massa drev påsvetsade :-?

Edit: Jag ändrar mig efter att ha sovit på saken, hälften av barbesökarna måste ju då trampa baklänges...


Inte om du drar kedjan i en åtta. Hur man gör det i praktiken vete tusan.

njae, det går åt 3 drev för dom som sitter "på fel sida" och trampar, dvs ett på andra sidan kardanen så att kedjan drar med undersidan..
ok, krånglig förklaring men det kanske går att förstå..
barcykel.JPG

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#96496 detta är det "ultimata" fordonet för både folket i glesbygd / skogs/ ägare /entrepenörer ... och för en "m-ria wetterstrand" eller ?? ;-)

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Elias Granqvist  
#96580 Mercedes ML

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

Bengtz  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#97673 körde fiat strada när ja började i skogen den hade faktiskt hyfsad markfrigång tror den är högre än caddy och liknande bilar och den var så slö så den orka inte slira på vintern, bara sega sig upp för backarna :lol: nu åker ja företagets toyota hilux -09 går som en dröm och tar sig fram som den ska. men vi samåker och det är inte alltid skördaren och skotaren är på samma ställe, då måste ja ta min privata v70 å den tycker jag är lite väl låg för skogen

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#97684 frihet är ordet ! man kör det man vill och behöver .. och jag tror inte "maria wetterstrand" kan komma till makt med sin dubbelmoral :-)

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Lidéri  
#98219 Åker Transit connect. Fungerar bra och är bra mycket billigare än caddyn. Men skulle nog hellre ha en större bil, Hiluxen verkar vara bra och har hört att den drar lite mindre bränsle än Navaran. Nån som har mer erfarenheter av dessa bilar.

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Valmet860  
#98287 Navaran drar med automat låda cirka 1,1 liter till 1,4 beroende på hur man kör, men väldigt svårt att komma under litern per mil. Då får man hålla sig under 90 så kanske det går lite billigare.

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

jan larsson  
#158393 volvo 745.

efter att ha läst igenom lite snabbt så borde man välja amerikanskt men nä.
så lite emellan dök en Peugot expert(citroen jumpy.fiat scudo)upp. god markfrigång,hyfsat bränslesnål 0,6-0,7, tresitsig, relativt förskonade från rost o inte för stor med ett enastående lastutrymme tillräckligt för sågar,tillbehör o ombyten.
kan bli en sån beg. kanske.
håller gör väll ingen bil tydligen, bara man slipper jaga rosten.

så lagom skoj att byta till torra kläder ute i hällregn,snöglopp o storm alt. sitta genomvåt hem.

eller vad tycker ni?

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

Joakim vall  
#158494 Jag kör en gammal skoda pick-up, funkar faktiskt riktigt bra så länge det inte är för stora stubbar ivägen:)

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#158505
jan larsson skrev:volvo 745.

efter att ha läst igenom lite snabbt så borde man välja amerikanskt men nä.
så lite emellan dök en Peugot expert(citroen jumpy.fiat scudo)upp. god markfrigång,hyfsat bränslesnål 0,6-0,7, tresitsig, relativt förskonade från rost o inte för stor med ett enastående lastutrymme tillräckligt för sågar,tillbehör o ombyten.
kan bli en sån beg. kanske.
håller gör väll ingen bil tydligen, bara man slipper jaga rosten.

så lagom skoj att byta till torra kläder ute i hällregn,snöglopp o storm alt. sitta genomvåt hem.

eller vad tycker ni?

Kan nog passa nån med begränsad budget, annars tar man ju en bekvämare vagn.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).