Bilar

Vad kör ni med till skogen?

290 inlägg 89673 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#95175 :D jag visste att nån skulle "hugga direkt" på mitt inlägg B-)

(jag ska ju somsagt , inte skriva här ) ... men skriv gärna mer utförlig info , om bilen : när du kört MIN 25 000 mil gärna full dokumentation på vad du bytt och alla dokument ska visas .... helt seriöst !! så tror jag inte att "Zalman" är så miljövänlig ... det går 6st sådana bilar på EN riktig bil ;)

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

Zalman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#95180
"spindeln" skrev::D jag visste att nån skulle "hugga direkt" på mitt inlägg B-)

(jag ska ju somsagt , inte skriva här ) ... men skriv gärna mer utförlig info , om bilen : när du kört MIN 25 000 mil gärna full dokumentation på vad du bytt och alla dokument ska visas .... helt seriöst !! så tror jag inte att "Zalman" är så miljövänlig ... det går 6st sådana bilar på EN riktig bil ;)


Hade privat en Audi Avant A6 2,6 Quattro tidigare. Fick sedan en Toyota Prius som tjänstebil.
Priusen är en kanonbil på många sätt för mig. Bättre sparbössa är svårt att få, med 40% reducerat förmånsvärde och låg bränsleförbrukning. Tvätt, besiktning, service, skatt, däck mm är arbetsgivarens bekymmer.

Visst är Priusens ABS, antispinn och antisladd bra men 4WD har den inte. Och med en vargavinter vi hade senast så saknar jag 4WD.

Helst så skulle jag köra en plugin hybrid men de finns inte på marknaden ännu.
Fick ett erbjudande av Hybricon att bygga om en Lexus RX 450h till plugin men det skulle kosta 130.000kr, det kändes lite väl dyrt.
http://www.hybricon.se

Men Volvo kanske kommer med ett intressant alternativ. De har ju tillgång till Peugeot/Renaults motor/drivlina.
En Volvo V70 Allroad med Peugeot 3008 Hybrid 4 drivlina och ett batteri som klarar 5 mil så köper jag en direkt!

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

Naders  
#95223
stegmaster skrev:
Naders skrev:Nu är jag en bit på vägen och testkörning har redan utförts.
Helt otroligt att det kan vara så gott att cruisa fram i 30 km/t :grin:

Trävlig att se din fina flakmoped. :grin:
Själv har jag ochså renoverat en en Tempo 1958 mod. med sachs motor med 3 handgir(som jag fick gratis), undrar om det er samma motor???


Motorn ser väldigt bekant ut fast min har fortfarande lite för mycket smuts över sig.
Motorn är tillverkad 1963 enligt typskylten.

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

Ecolog554  
#95229 renault kango !

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#95239 nu vill jag inte vara elak , på något sätt mot nån , och just peugeot är något nästan "religöst" i min omedelbara närhet ~x( ...pust!

och ang, renault : så har jag bara att säga "Re-na-ult 4 hjul och en bult" :))

och om Ford sägs det : "Fyra -Ordentliga-Reparationer-Dagligen" B-) ... det visar sig väl ? om si sådär 30 000mil ;) **==
(observera att det är skillnad på "Ford" .. och "US -Ford" )

nopp! nej , nu ska jag inte skriva ...Ziiiiip .. :-B

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

grindugajunior  
#95240 i brist på körkorts ålder styr jag en yamaha aerox -02 8) haha!

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Skog  
#95241 Ambulansen du har på gården då, :surp:

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

grindugajunior  
#95244
Skog skrev:Ambulansen du har på gården då, :surp:


hah ! ja den är inte min och det är jag glad för ! :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

totte  
#95912
och ang, renault : så har jag bara att säga "Re-na-ult 4 hjul och en bult" :))


På detta yttrande har jag vissa synpunkter, som jag dock finner det lindrigast att inte uttrycka i offentligheten 😈 :D

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#95982
totte skrev:
och ang, renault : så har jag bara att säga "Re-na-ult 4 hjul och en bult" :))


På detta yttrande har jag vissa synpunkter, som jag dock finner det lindrigast att inte uttrycka i offentligheten 😈 :D


"totte" och jag hade ett kort :-c , och enligt min mening är vi överens om motorernas utveckling ! ..... men vi måste tillbaks till "tottes" ungdom och tänka tillbaks !

för det första !

det går ju icke att jämföra en "vanlig europeisk bil" med en riktig amerikapickis" .. det spelar ju liksom ingen roll ?

när bil nr1 har gått 20 000 mil ( har "totte" garanterat bytt ) är det ingen som vill ha den (det finns inga delar ens , det är en "miljöbil" ) .. och du kan ICKE laga den själv

bil nr . 2 har gått 25 000 mil snart .. (hade gått 21 000 mil ) vid affär , och efter en viss "vanvård" och en totalrenoverad , framaxel ca: 3500 sek så rullar det väl på till minst 40 000 mil UTAN ATT RÖRA MOTORN **==

Och jag kan säga att jag inte förespråkar på något vis att köpa en stor pickis från US och tro att man kan "åka gratis" , i det hela kan man säga att "mitt fynd" är minst sagt "unikt " och i från fall till fall ... så tänk först ... och kolla vad som gäller för körkort o.s.v ...

(dessutom är det alltiid roligt att bråka lite med totte , då vi ses och grlillar / tar en pilsner 17 / 7 "sommarträffen" )

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

totte  
#95989 Hehe, det skall bli riktigt roligt, att bråka om vad som är bäst är ju nästan en liten nationalsport här på forumet :lol:

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

Naders  
#96012 Såg detta passande fordon på badplatsen häromdagen.
Hade nog fungerat utmärkt som skogsbil.
Passar även som semesterbil som synes.....
De hade nog inte tänkt ta E4:an iaf :grin:
DSC01034.JPG

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#96016
totte skrev:Hehe, det skall bli riktigt roligt, att bråka om vad som är bäst är ju nästan en liten nationalsport här på forumet :lol:


haha! jag misstänker att jag inte har mycket att sätta emot :)) , då gården blir "fullmatad" med franska bilar #:-s

men jag vill ändå vara med vid bordet , ;) och märker jag att nån blir trött så smyger jag iväg och startar "Fårrden" och gasar tilll ett par ggr .. =)) =))

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#96019 en toyota med stora däck och winch ..är aldrig fel :lol:
Senast redigerad av "spindeln" tis 13 jul 2010, 23:29, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#96024 Detta kanske kan vara något för Gottes plantörer, 7 pers borde dessutom kunna lyfta den över bommarna:

http://www.blocket.se/halland/Konferens ... w=3&last=1

Aningens jobbig utväxling kanske:



Helgmodellen:


Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).