Socialt (mer om oss)

Historien bakom ditt alias på skogsforum

150 inlägg 67683 visningar 45 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

stegmaster  
#95815 Nå, et alias måste man ju ha, så då blev det Stegmaster(då jag har et gällringsaggregat med detta navn).
Brukas ochså hos nogra andra forum. :oops:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

svempus  
#95816 svempus är ett smeknamn från plugget vart kallad bp först vet ej hur jag fick de namnet sen blev det svempa där men har använt svempus för att svempa va upptaget på nått forum och då vart de svempus i stället....

Användarvisningsbild

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#95817 Mitt alias är det tre första bokstäverna på mitt förnamn och efternamn. Min mailadress som ultunesare innehöll inriktning, inskrivningsår samt mitt alias. Nu var det länge sedan jag lämnade Ultuna, varför inriktning och inskrivningsår numera är överflödigt. Då blev bara mitt alias kvar.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

Torparn79  
#95818 fick namnet Torparn som "radionamn" på ett vägbygge för några år sedan, rätt passande då gården jag bor på heter Källtorpet.
det har hängt kvar men när jag reggade mig här så var det namnet upptaget, och då la jag till 79 eftersom jag är född just -79..
har oftast enbart Torparn på andra forum..

Användarvisningsbild

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

Skogshuggarn  
#95820 "Skogshuggarn" föll sig ganska naturligt för min del, men precis som Svempus skriver så får vi ju alla div "smeknamn" under skolåren, och det vägde faktiskt lite åt det hållet innan jag registrerade mig.

"The rest is history",,,, :lol:

Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#95825 Ni minns kanske han Simba i Lejonkungen :?:
Stor,stark,inte rädd för nåt,en riktig skogens konung :!:

Precis som jag.........................skulle vilja va ;)

Användarvisningsbild

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#95831 Jag hade långt gångna planer på att byta efternamn till Trilla. Jag tycker det är ett ovanligt vackert ord som är sådär lagom tvetydigt med många innebörder. Men fick inte med mig fru och barn så det fick bli det näst bästa istället, jag har det som alias här och där.

Användarvisningsbild

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

Sundhult  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#95834 Bor på gården Sundhult, strax utanför Ullared. As simple as that! :)

//.D

Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

Dexxaz  
#95845 Ett minne från tiden med Online Gaming......spelade mycket "Shoot em up" för många år sedan.
Tappat intresset men sparat nicket....
Flitigt använt på div forum.... :grin:

Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#95864 för min del kommer det från högstadiet, har hetat Knutte hela mitt liv i princip, men så får man en SKÅNING till klassföreståndare i 7an som inte uttalar "K"-et å gissa om typ ALLA tyckte de va skit kul, å nu heter man det hos alla polare iaf... inte hos släkten, då äre förnamnet... å ja har Nutte som nick i princip överallt på forum osv

Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

foton  
#95872 Köpte mej en Foton404 tidigare i år och är jättenöjd med den. Allt är mekaniskt ingen elektronik= inget krångel.

Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

Gubben  
#95877 Jag har blivit kallad Gubben sedan jag var i 20 års åldern. Är nu 40 och kallas allt jämt gubben. Jag fick för ett tag sedan en t- tröja där det står VARNING FÖR GUBBEN 8)

Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

Nose  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#95891 I början av 90-talet när jag gick i gymnasiet och höll på med datorer så klarade de oftast inte av att hantera svenska tecken i användarnamnen, och eftersom jag heter Näslund så blev jag ju tvungen att hitta på något. Noselund blev det från början, men kortades snart ner till Nose. Sedan dess har det följt med i många forum, spel och andra bra-att-ha-och-registrera-sig-på-ställen... =)

Användarvisningsbild

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

Klargplutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#95894 Gjorde lumpen i en klargöringspluton ( tankar och hänger vapen på stridsflygplan) därav är jag ju en klargplutte :ymparty:

Användarvisningsbild

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#95896 mitt smeknamn gotte härstammar från högstadietiden, fick det tackvare mitt efternamn.... brukar annars heta gotte på andra forum men här blev det skogsgotte vilket inte är helt åt skogen :p min mail är iofs också skogsgotte så det var garanterat därför man valde det som smeknamn!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).