Socialt (mer om oss)

Historien bakom ditt alias på skogsforum

150 inlägg 67676 visningar 45 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Historien bakom ditt alias på skogsforum

Fredrik Reuter  
#95775 Hej,
Osäker på om vi har en sådan här tråd redan, men gör iaf ett försök.
Vore det inte spännande att veta lite mer bakom alla aliasnamn på skogsforum?

Jag kan givetvis börja, men måste göra er lite besvikna m.a.p på mina namn. Admin@skogsforum och Fredrik. När jag startade skogsforum tyckte jag det lät lite snålt med "Admin" eller "Administratören". Nu blev inte fantasin så stor ändå, men Admin@skogsforum är ett försök till att förklara exakt vad aliaset är och även att det ska vara enkelt att maila om man vill.

Fredrik, som var mitt tidigare moderatornamn är ännu tråkigare, jag gissar att ni kan lista ut varför... :wink:

Någon mer som vill berätta lite mer historia om sitt alias eller namn?



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#95778 Magnus var redan upptaget... Att han inte har använt sitt konto till mer än 2 inlägg för 5 år sedan är orättvist! :wink:

Användarvisningsbild

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

Fredrik Reuter  
#95779 Hehe, ja, där ser man! :lol:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#95782 Uvskogen är namnet på min firma (konsultföretag). Har inte namnskyddat det, finns där mest för att det ska stå nåt snyggt på fakturorna.

Namnet däremot härrör från när jag skulle köpa skogen. Gick runt och tittade och såg en jättelik holk. Eftersom jag är en fågelexpert av guds nåde :wink: så gjorde jag omedelbart kopplingen stor holk - stor fågel - Uv :smile:

När dessutom det finns Uv här i trakterna, en fantastisk Uvräddare och det är vår landskapsfågel så blev det så att namnet på skogen, och även firman, fick bli Uvskogen. (nu har jag i och för sig fått förslag på Ulvskogen i stället, mer varg än Uv här nu, men vi får se. Rätt häftigt firmanamn i och för sig :smile: .

Så när jag hittade SF och gick med så var valet av alias ganska lätt :grin:

(Holken då? nja den är mer lämpad för tornfalk och slaguggla. Ska flytta den till hygget utan frötallar, tornfalken föredrar hyggen med låga tallar, över 2 m så drar de. Skulle vara otroligt roligt att få en häckande tornfalk i sin skog. Så hyggen har sina fördelar också!)

Användarvisningsbild

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

masterchief  
#95790 Mitt namn kommer från en film där Viggo Mårtensson spelar en tuff(osympatisk) masterchief.
Filmen heter GI Jane och har några år på nacken.
Jag anammade det namnet när jag började spela FPS spel, gratisspelet Ameicas Army, Battlefieldserien, lite CS mm.
Har hållit i det namnet på olika forum mm bara för enkelhetens skull.

Användarvisningsbild

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

halvproffs  
#95792 Halvproffs betyder att man är inte riktigt bra på någonting!? :roll: :grin:

Användarvisningsbild

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#95793 Slurfi kommer från ett samiskt barnprogram i tv, huvudpersonen Meahcce Vulle har en hund som heter Slurfi.
Det kan nog vara så att Slurfi är ett förekommande hundnamn i samiska kretsar?
Det finns många fördelar med Slurfi-namnet; Kort, Ovanligt, Lätt ihågkommet & inga å-ä-ö.

Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

Nolltax AB  
#95796 Nittiotal. Bolag, here we come...
Köksbord å diverse dryckenskap.
-Vi måste ju heta nått....
-Den upptagen var. Den likaså....
Men va f*n, nånting. Vad som helst.
Nolltax tryckte jag ur mig åsså var den aftonen förstörd.
Kollegan onödigt stelbent stundom är i mitt tycke....

Användarvisningsbild

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

Thunborg  
#95798 Ja hur ska man förklara sitt alias :surp: :surp: enkelheten tror jag :lol:
Blir lite fundersam på dig uvskogen " en tokig fågeläskare" tror jag du skrev :???: varför flytta holken :shock: bättre är väl att sätta upp en till :wink:

Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

M_M  
#95805 Initialerna.

Användarvisningsbild

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

swe#kipp  
#95807 Kipp är ett smeknamn som haft sen innan lekis :)
Och det är så inarbetat att många inte vet vad jag heter på riktigt, Så när jag behövde ett alias på Arboristsite så blev det Swe#Kipp för att skylta med min nationalitet och sen har det rullat på alla andra forum som jag gått med i !!

Användarvisningsbild

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#95810
Thunborg skrev:Ja hur ska man förklara sitt alias :surp: :surp: enkelheten tror jag :lol:
Blir lite fundersam på dig uvskogen " en tokig fågeläskare" tror jag du skrev :???: varför flytta holken :shock: bättre är väl att sätta upp en till :wink:


Nja, är väl snarare en föga kunnig om än intresserad sådan. Skälet till att flytta den är för att den nu sitter i en 40-60-årig granskog och där vill inte falkarna var enligt experterna. Så den gör liksom ingen nytta där. Fast du har ju en poäng i att det säkert är enklare att göra en ny än flytta den befintliga.
(Ursäkta den vildsinta ämnesglidningen "admin")

Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

M_M  
#95811 Jag trodde ditt nick hade med det här att göra...
http://www.swekip.se

Användarvisningsbild

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

skogsjan695xl  
#95813 Mitt kommer från det första jobbet jag hade som var att spaka en Skogsjan 695 xl med ett logmax 750, spakade den i 1,5år.

Användarvisningsbild

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

swe#kipp  
#95814
M_M skrev:Jag trodde ditt nick hade med det här att göra...
http://www.swekip.se



Nej, men jag har sett deras maskin namn jag med och blev lite full i skratt :)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).