Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Vad kör ni med för band?

46 inlägg 21181 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med för band?

Cruiser_no1  
#79409 tja!

Är det nån som har provat dom banden som sitright, säljer kopa right track hette dom visst?? Och är det nån som vet om man kan använda olofsfors bandlås på CLARK banden?

Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med för band?

AndreasOls  
#91771 har haft clarkband sedan 07 på en 1410B, fick precis ut nya till samma maskin. Blev en rejäl skillnad, dessa driver betydligt bättre utan att spänna dem till förbannelse.

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med för band?

ssskogsdrift  
#95388 clark 28mm rocky lite, kjempe bra belter, har forran å bak på 1510n.
har ikke belta av en gang enda,sitter bra på hjula å lite spoling med slakke belter,,,terningkast 6.

hadde -of- på smvn jeg hadde å de datt av ofte pluss etter 2800 timer var belta bak nesten utslitte

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med för band?

Vesslan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#95390 Ac / Dc i lurarna när jag ska röja!

Du ville ju veta vilket "band" vi kör med ;)

V

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med för band?

N.P  
#97248 Kör med Clark Terra Light runt om på F18,28mm länk halvbärande. Funkar bra tycker jag.

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med för band?

sunemangs  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#98720 viewtopic.php?f=10&t=8396

Någon här som vet kanske?

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med för band?

javelhaven  
#116454 Har precis beställt nya Clark GL 84, då låg Clark ca 10tkr över ett par Eco track. Men de svänger väl rätt mycket med stålpriserna.

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med för band?

JD 2006  
#116463 Vi körde några provband åt Olofsfors i sommar på 890:n med den fyrradiga högläggaren på.

De var som vanliga dragande men med en annan utformning där man fäster brodden, och lite spetsiga invändigt
vilket var väldigt bra då man inte behövde ha dom som fiolsträngar hela tiden :grin:

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med för band?

tantgron  
#120269
JD 2006 skrev:Vi körde några provband åt Olofsfors i sommar på 890:n med den fyrradiga högläggaren på.

De var som vanliga dragande men med en annan utformning där man fäster brodden, och lite spetsiga invändigt
vilket var väldigt bra då man inte behövde ha dom som fiolsträngar hela tiden :grin:

Kan det ha varit de nya EVO-banden ni provkörde?

Vi behöver ett par band till bra och prisvärt. Närmast ligger Eco Track (eller någon kopia) eller Olofsfors nya EVO-modell (vilket för övrigt var det billigaste bandet).


Vi har varit nöjda med Eco Track, men försäljarna talar sig varma om EVO... Är det någon på forumet som kör med dessa? Skulle vara bussigt om du då orkade skriva en rad och jämför gärna mot andra band!

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med för band?

JD 2006  
#120384 Kan nog vara evo vi körde de var gjort en "platå" för brodden och lite aggresivare insida på bandet :grin:

Kan starkt rekomendera dessa då man ej behövde ha dom så jävulst sträckta hela tiden.

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med för band?

tantgron  
#120449
JD 2006 skrev:Kan nog vara evo vi körde de var gjort en "platå" för brodden och lite aggresivare insida på bandet :grin:

Kan starkt rekomendera dessa då man ej behövde ha dom så jävulst sträckta hela tiden.

Vi flyttar med våra maskiner på egna hjul, så för att underlätta bandpåsättningen så har vi dom så lösa så att hjulen ser ut som kamelpucklar. :D Så detta band låter som något för oss! :D

Fler som har erfarenhet av EVO? Iofs så har det bara varit till salu sedn oktober -10, men skulle ändå vara intressant att höra lite åsikter...

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med för band?

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#120488 Eco-Trac HS på Valmet 860. Eco-Trac på H20:n

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med för band?

Gubben  
#120498 Jag kör med mes smide. Jag körde för på eco track of. Mes banden går något så fruktansvärt lätt.

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med för band?

tantgron  
#120574
Henrik K skrev:Eco-Trac HS på Valmet 860. Eco-Trac på H20:n

Kanske en dum fråga, men vad står "HS" för?

Eco track är ett populärt, och jävligt bra utformat band, men om inte Olofsfors ger ett intessantare erbjudande på något annat så antar jag att det kommer att bli ett par Evo. Det lustiga i kråksången är att det inte var återförsäljaren för Olofsfors i Finland som var billigast (hittills), utan Valmet /Komatsu, och det med uppskattningsvis 20%.

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med för band?

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#120578 HS = grövre länkar o krokar

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).