Bilar

Vad kör ni med till skogen?

290 inlägg 89690 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#81213
Slurfi skrev:Har lite koll, jag tycker de är för små och inte speciellt snygga. Finns ej med diesel.
Gå hellre upp till fullsize, den är större, snyggare, bekvämare och håller andrahandsvärdet bättre.
Glömde fråga prisklass?


Jag tycker de är snygga och av rätt storlek =))
Men annars då, V6an verkar vara en avkapad 350 med TBI?
Törstig?

Fullsize är väl nice men jag har inte plats för en sån på min parkering, skulle varit en 1500 Ext cab med 6.5TD o 6-fots flak isf men nån sån har jag aldrig sett.
Tillbaka till S10 :geek:

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#81216 Ok, du verkar veta vad du vill ha.
V6;an är en välkänd och beprövad maskin, finns massor med tips och snack om dem på Chevytalk.org
Törstig, jag kan inte verifiera det själv trots att jag kört några sådana flera hundra mil men det verkar
som att de tar lika mkt soppa som fullsize med V8, så ur bränsleförbrukningssynpunkt finns det inget som
verkar tala för att gå ner till S10.
Du ser ju även förbrukningssiffrorna på risbrännarna, de ligger ju lika eller högre än fullsize V8.
Men det som talar för S10 är ju inköpspriset, de verkar vara billiga, och det används en hel del av dem
som donatorbilar till customs & hotrods, för de är ju rejäla för sin storlek.
Glädjande nog anser jag nu ha fått anledning att igen publicera en bild på min GMC 1500 Extended Cab Short Box:
GMCokt2008.jpg

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#81218 Jaså det finns pickuper i just den kombinationen, ser riktigt bra ut?! Tycker det har varit långt flak i alla annonser, kanske har kollat slarvigt...

S10 vart jag bara lite allmänt nyfiken på, jämnstor med japspickisarna men förmodligen rejälare ram och allt annat.
Men jag har "alltid" kört diesel så bensinare låter inte så lockande, speciellt inte om den lilla pickisen drar lika mycket som en riktig usa-pickup.

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#81222 Kör med till skogen just nu: Edsbyn HT282. Allt annat förutom Järnhästen fastnar bara i snön :smile:
Senast redigerad av th sön 07 feb 2010, 20:24, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Ang3r  
#81239 Är inne på den andra Forden nu. Den förra blev skrot pga vildsvin. Dock så saknar jag fyrhjulsdriften mycket då jag innan har åkt L200 och Kingcab.

Bild


Bild


Gamla Nissan som såldes innan ras. Trevlig bil förövrigt.
Bild


Gamla bilen som drängen nu kör
Bild

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

masterchief  
#81249 Min Connect är åter i drift sedan motorraset......
Tog några veckor för dem att renovera motorn....
En kolv var spräckt, samt blocket förstört...
De har ingen aning om vad som hänt, bilen var relativt nyservad samt rullat 6000mil.
En misstanke är att en spridare lämnat in och pumpat in soppa i förbränningsrummet.
Återstår att se vad efterspelet blir, om ford eller maskinskadan tar det?
De ställde upp bra med gratis lånebil dock 8)

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Ang3r  
#81256
masterchief skrev:Min Connect är åter i drift sedan motorraset......
Tog några veckor för dem att renovera motorn....
En kolv var spräckt, samt blocket förstört...
De har ingen aning om vad som hänt, bilen var relativt nyservad samt rullat 6000mil.
En misstanke är att en spridare lämnat in och pumpat in soppa i förbränningsrummet.
Återstår att se vad efterspelet blir, om ford eller maskinskadan tar det?
De ställde upp bra med gratis lånebil dock 8)


Är väll det att din dräng kör så dant! ;)

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

masterchief  
#81276 Haha, det får du ta med honom, att dina king cablager höll är ett bevis på att det inte är materialfel :wink:
Lustigt det hände en smällkall morgon bara,,, :???:

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

dexter  
#81292 sitter å åker i en L200 och med dagens snöväder så kan ja inte tänka mig nåt annat än 4 hjulsdriven. fick ta min volvo till skogen 2 dagar för pickisen stod på verkstad.. tack vare de så körde ja fast 4 ggr ena gången fick ja dra loss bilen me skotarn. inte värst roligt när man är stressad som fan inför en monsterflytt.

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

Naders  
#93152 Håller på att renovera upp denna flaka som funnits på gården till å från i ca 40! år.
Förr hängdes den i byglen därbak på huggarvagnen för att användas som transport hem.
Och förhoppningsvis ska den kunna användas så igen.
Men som sagt, behövdes göra något åt. Är av årsmodell -63 och det finns fortfarande delar att få tag på!!!
Har påbörjat ihopmontering nu och väntar på delar...
DSC00910.JPG

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

Naders  
#95113 Nu är jag en bit på vägen och testkörning har redan utförts.
Helt otroligt att det kan vara så gott att cruisa fram i 30 km/t :grin:

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

bevakare  
#95118 Kanske lite tråkig att åka VW T5 men det är för en otroligt praktisk bil.....dock lite törstig.
130 hk diesel,med diesel värmare och 4x4
vita T5 a bilen 002.jpg

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#95159 (har ju tidigare lovat att INTE ! skriva i denna tråd :ugeek: , men jag läste här att nån skrev att en "vanlig" pickis .. typ ww , mazda , kingcab , mitsu..-nåt?? drar minst 1L /milen ... så kan det gå när man åker i felbyggda fordon , ( med närmast "religiösa" reklamblad ) .. själv ? fullsizetruck 7,3L d 300HK++ och 1,32 i senaste snittet ... ;) B-)

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

Zalman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#95171 Min nästa bil blir kanske en Peugeot 3008 Hybrid 4.

Den kommer i början av nästa år ut på marknaden. Dieseldriven med 4WD, 200hk, 500Nm, 8,8s till 100km/h och en förbrukning på 0,38l/mil (CO2 99g/km)kan åtminstone jag leva med.
Problemet kan dock vara en alltför hög prislapp.

Mer info om Peugeot 3008 Hybrid 4:
http://www.vimmerbytidning.se/article/a ... 4557/1/41/

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

stegmaster  
#95173
Naders skrev:Nu är jag en bit på vägen och testkörning har redan utförts.
Helt otroligt att det kan vara så gott att cruisa fram i 30 km/t :grin:

Trävlig att se din fina flakmoped. :grin:
Själv har jag ochså renoverat en en Tempo 1958 mod. med sachs motor med 3 handgir(som jag fick gratis), undrar om det er samma motor???
Lägger vid en bild.
DSC00292 (1408 x 1056).jpg

DSC00290 (1408 x 1056).jpg

Finns även en video av den her.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mEgP-y2b4BA[/youtube]

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).