Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Flytläge, FMG 678

3 inlägg 2431 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Flytläge, FMG 678

Silversurfarn  
#94293 Hej,

Hoppas någon här på forumet kan sprida lite ljus i följande:

När jag har haft kranen i flytläge vid transport och skall börja använda kranen igen för lastning/avlastning rör sig kranen sidledes åt det håll maskinen lutar. Det dröjer ett tag innan man får kontroll på detta med spakarna. Det känns som om oljan inte längre är kvar i kolvarna utan kranen "rör sig fritt".

Går detta att åtgärda/justeras ?

/Thomas



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Användarvisningsbild

Re: Flytläge, FMG 678

skogsjan695xl  
#94307 Det låter lite som flytläges ventilen är lite seg, var en härifrån som hade liknande fel och de bytte magnetventil så var felet löst sen.

Avatar Fallback

Re: Flytläge, FMG 678

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94315 har haft en sådan... å samma fel;)... men så började säkringen gå så maskinen helt sonica la av, å innan vi kom på felet!!! Det tog garanterat 2 veckor me klurande, så fråga man farbror som är elektriker å han mätte upp magneten å däri låg felet med att säkringen gick, å när vi bytte hela ventilen blev även det andra bra.... å i samma veva så fick man lära sej att inte va dumsnål;)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).