Före och efter jobbet

Åååå vad trött jag blir...

10 inlägg 3793 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Åååå vad trött jag blir...

GremoNiclas  
#93869 Somliga har lite att göra. Se till att sopa av snön från biltaket!
En artikel i dagens GD.
Attans vilken proffsig länk jag fick till. Tack admin som bloggade om det.

Ni andra är ju välkomna att fylla på med egna iakttagelser från tidningar om "tröttsamma" ting...



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Åååå vad trött jag blir...

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#93878 Då får jag väl kontra med följande idioti från Skövde och turerna kring utbyggnaden av restaurang Krickelin http://www.nyhetskanalen.se/1.714872/20 ... ot_krogare

Bakgrunden är att restaurang Krickelin hade ett tillfällig bygglov för sin befintliga utbyggnad. När det tillfälliga bygglovet gick ut, krävde Skövde kommun att den befintliga utbyggnaden först skulle rivas helt och hållet, innan en ansökan om ett nytt bygglov kunde behandlas... Restaurangägaren förlorade och fick slå igen på grund av bristande lönsamhet nu när utbyggnaden var riven...
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Åååå vad trött jag blir...

Nolltax AB  
#93881 Några decimeter snö på taket.
Efter ett antal hundra meter körda börjar kupevärmen skapa optimal lavin.
Oj, ett hinder. Fot på broms, taklavin på glid framåt, på med torkarna som ej har kraft flytta några dec blötsnö....
I blindo frågan osökt ställs, var är hindret i detta nu....?

Användarvisningsbild

Re: Åååå vad trött jag blir...

totte  
#93884 Har varit med om exakt samma som Nolltax, en dm snö på taket, inbromsning och hela lasset på vindrutan. Var bara att bromsa hålla ratten rakt och hoppas att inget kom framför och att vägen inte svängde. Sen dess har jag aldrig kört med taklast av snö.

Användarvisningsbild

Re: Åååå vad trött jag blir...

kockums850  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#93886 Krockade med polisbil - ofredade poliser

Inte så vidare smart, detta heller:
http://hallandsposten.se/nyheter/laholm ... de-poliser

Användarvisningsbild

Re: Åååå vad trött jag blir...

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#93920
totte skrev:Har varit med om exakt samma som Nolltax, en dm snö på taket, inbromsning och hela lasset på vindrutan. Var bara att bromsa hålla ratten rakt och hoppas att inget kom framför och att vägen inte svängde. Sen dess har jag aldrig kört med taklast av snö.


Kör man Saab 9-5 riskerar man dessutom att vänstra vindrutetorkarfästet lossar. Har två kollegor som råkat ut för detta, det verkar vara ytterligare en felkonstruktion på denna bilmodellen som gör att något clips i fästet rostar väldigt fort.

Användarvisningsbild

Re: Åååå vad trött jag blir...

totte  
#93921 Hmm, min var en SAAB V4, 68 års modell. Allt har inte blivit bättre med åren, min torkare satt kvar :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Åååå vad trött jag blir...

dexter  
#93941 ja de är bara ren lathet att inte ta bort snön på bilen, oavsett var den än sitter. får ja snö/is på min bil som kommer från framförvarande så kan de bli dyrt för latmasken..

Användarvisningsbild

Re: Åååå vad trött jag blir...

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#93988 måste själv medge att man kanske är lite för lat för att ta bort snön från taket, beror ju iofs vilken sorts snö det är, puder snö då är det bara tuta och köra är det däremot mycket blötsnö så är det en annan femma! då är det bara att plocka fram sopkvasten!

Användarvisningsbild

Re: Åååå vad trött jag blir...

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#96772 Den här artikeln passar tyvärr alltför väl till denna trådrubrik http://www.ja.se/?p=34985&pt=105&m=3433 Snacka om att leka med andras pengar. 😡

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).