Maldas skrev:Du sa det själv, JD har ingen dämpning ännu. Tror det inom kort kommer vara std hos alla tillverkare.
Tror jag kryper in i idet igen.
sov gott
85-35 skrev:Temlav skrev:novis?? skrev:att elda upp en valmet gör inget fabriken vill gärna ha lite attt göra dom har snart samma kapasitet som tigercat i hede
Jaaa, du måtte verkligen ha missat vad som händer i skogsbranschen...
Det är full fart på fabriken i Umeå.
Komatsu Forest (som tillverkar Valmet-maskinerna) har precis återanställt de senaste 42 st som blev uppsagda när marknaden tvärdog. (hur många är de totalt i Hede??)
Dessutom måste de anställa ytterligare ett gäng på konstruktörssidan.
http://www.komatsuforest.com/default.aspx?id=1333
konstruktörer skulle dom ha anställt för länge sen Finns väll ingen ledig på john-deere
novis?? skrev:du mrme jag har nu varit å prövat 931/365 ja det var nytt å fint stor hytt bakom föraren?samma oljud på sväng växeln var det EME spakar gjorde att jag ej han bli någon virutios på aggregat körning ssssynd att det ej var sekvensstyrning jaja aggregatet gick lungt o fint sågen förvånade mig den gick riktigt bra terrängen var pannkaks lik så hur den klättrar vet ja ejhoppas att priset blir bra så att man får pröva en i 6500t ellerså ps han som körde 931 hade kört JD i emmabodatrakten han berömde sin arbetsgivare mest
Valmet 890 skrev:novis?? skrev:du mrme jag har nu varit å prövat 931/365 ja det var nytt å fint stor hytt bakom föraren?samma oljud på sväng växeln var det EME spakar gjorde att jag ej han bli någon virutios på aggregat körning ssssynd att det ej var sekvensstyrning jaja aggregatet gick lungt o fint sågen förvånade mig den gick riktigt bra terrängen var pannkaks lik så hur den klättrar vet ja ejhoppas att priset blir bra så att man får pröva en i 6500t ellerså ps han som körde 931 hade kört JD i emmabodatrakten han berömde sin arbetsgivare mest
Du kan ju inte mena att den hade sama oljud på svängen??
Jag har varit in i två st och dom var då tysta båda två!
mrme skrev:har tyvärr inte kört 931an, kom ju aldrig nån demo men 911 är bara för bedrövlig eme spakarna likaså går ju inte jämföra mot andra märken vad de gäller förarkomfort.
Har hört att en 941 ägare kallar den för taxen för de tar sej fram så dåligt å de säger väl en del om dom röda, å de ger ju vatten på min kvarn. Känns som att de är dax att ta fram en ny modell av skördare för valmet,släpp konceptet å hitta på nått nytt de tror ja kan locka över kunder från andra märken.
Grattis å välkommen över till den ljusa sidan novis, hörde en del rykten om att du var riktigt sugen på en röd men de var kanske övergående, men hoppas ni får en kanondeal på en 931 men ja tvivlar på att ni kommer att behålla den så länge som 6500tim i den terräng ni har
mrme skrev:31an är iaf tyst annars är det nåt fel....
Har en kusin som gått från 1270D till 31a nu i våras dom har väl kört 500 tim nu och jag har hållit på fråga över komforten, och inte hörs den då vara sämre än i den gröna dom hade, snarare bättre eftersom 31an är så stabil och står så stumt. 1270 kunde visst ruska om dig riktigt rejält om du körde ltie grövre skog speciellt uppför och nerför. Smällar från aggregatet kanske känns lite mer i den röde men maskin står och rör sig mindre än den gröna.
41an är ganska så stel i terrängen pga av sina stenålders 890 boggilådor och så är den lägre under bakaxeln än vad en 911 är. 41an och 890n skulle behöva få sig nya boggilådor så är det bara, men det verkar ju aldrig komma!