ons 26 maj 2010, 21:46#92863
På tal om vatten i diesel...
Fick förklarat för mig en gång i tiden hur man gör för att trimma en dieselmotor.
Man monterar dit en turbo, som matar en turbo till, som matar en tredje turbo som matar in i motorn, på det viset fårman tydligen ett hiskeligt tryck, sen matar man in en massa diesel i motorn, och får på så sätt uten massa HK.
Men med så mycket diesel så blir det varmt, för varmt och man får en liten härdsmälta i motorn.
Då tar man och sprutar in vatten i cylindern precis efter explosionen och får på så sätt n kylande effekt.
Då vatten som förångas ökar något kollosalt i volym tror att en liter vatten blir till en eller ett par kubik vattenånga, blir det extra mycket luft som mtar på turbon, och det blir på så sätt extra tryck, upp emot 8 - 10 kg tror jag...
Detta sätt använde sig de som håller på med tractorpulling av, dom plockar väl ut 1000 - 2000 hk i sina motorer. Dock så håller dom inte så länge och motorhaverier är ganska så vanligt...
Glöm inte att bromsen är fartens värsta fiende!! SLÄPP ALDRIG GASEN!! // Zixten