Jag undrar hur ni förvarar era sågar ute i skogen på bästa sättet?
Är presening det bästa sättet?
Tacksam för intressanta förvaringssätt....
I bilen tar den tyvärr för mycket plats, skogskojja saknas för det mesta....
SkogsGotte skrev:Vi har alltid med oss en extra röjsåg till röjobjekten. Problemet är att klingan börjar rosta efter tag, samt att även andra delar börja rosta om det dröjer allt för lång tid innan den används...
Jag undrar hur ni förvarar era sågar ute i skogen på bästa sättet?
Är presening det bästa sättet?
Tacksam för intressanta förvaringssätt....
I bilen tar den tyvärr för mycket plats, skogskojja saknas för det mesta....
masterchief skrev:Sedan om man ska måla fan på väggen så för du inte köra bränsle mm i samma utrymme som du har passagerare.
Där faller det också om man får en revision....
Här ett urdrag ur arebetarskyddsstyrelsen.
Transport
Till 23 § Det är viktigt att fordonstransport av anordning, material eller materiel som kan
sprida bränsleångor sker så att ånga inte sprids till fordonets passagerarutrymme. Säkra
metoder för transport av prover och material är användning av släpkärra, fordon med öppet
lastutrymme eller utrymme med separat ventilation och vägg mot passagerarutrymmet.
Transportbox utanför fordonet exempelvis sådan som är monterad på taket eller i fordonets
dragkrok är andra exempel på säkra lösningar för transport av prover och förorenat material.
Det är viktigt att bränslekärl kan placeras så att de står stadigt under färd.
I tankbilars, mätarservicebilars och liknande fordons utrustning bör ingå oljebeständiga
skyddshandskar av t.ex. PVA, extra omgång kläder, ögonduschflaska, tvättservetter,
skyddskräm och förbandslåda samt brandredskap med lämpligt släckmedel och brandfilt.
Se även Statens räddningsverks föreskrifter om inrikes väg- och terrängtransporter av farligt
gods (ADR-S) (SRVFS 1989:9).
Där faller de flesta personbilar och minibussar samt även många av de populära småskåpen.....