Skotare

Rottne rapid smw

5 inlägg 4320 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Rottne rapid smw

O.G  
#93050 Hej!

Jag är ny på forumet men har varit i skogen sen liten, nu undrar jag lite över vagns delen på Rottne SMW.
Det finns vad jag sett två modeller en med Cranab kran och en med Rottnes egna kran.
Är det skillnad i storlek på dom modellerna last förmåga, smidig het mm? Eller ser den med Rottne kran bara mindre ut :?: Vore intressant med info!



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Rottne rapid smw

Thunborg  
#93053 Att en del har cranab "kran" , det är bara stickan med utskutet som är cranab, det är tillval för att få långkran.
Övriga kran är en RK 90, de nyaste heter RK 100 tror jag.
Att de äldre ser olika stora ut beror nog på att de älsta har en mindre boggie med mindre hjul.

Användarvisningsbild

Re: Rottne rapid smw

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#93057 Det finns några med Cranab kran. Å då inte bara vipp armen utan hela kranen. Var en nyligen en till salu på blocket med Cranab. Men om Rottne monterat dom eller om maskin ägaren monterat vet jag inte. Men dom är inte många.

Samma vagnar i övrigt för utom att dom finns med olika hjul som Thunborg skrev.

RK 125 har smv nu.

Avatar Fallback

Re: Rottne rapid smw

O.G  
#93059 Ok Tack för snabba svar:) Jag tänkte att det kanske fanns en mindre gallrings version av SMW skotaren. SMW`n verkar vara billigare än den vanliga rapiden, men ska man köra gallring så blir dom nog för stora eller vad tror ni ?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Rottne rapid smw

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#93060 Ja i gallring blir det nog klumpigt. Dom tar mer plats än en valmet 860.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).